Byly tím míněny experimenty editační, tedy kejkle v Photoshopu, Zoneru nebo v čemkoli jiném, nicméně jsou experimenty i v aranžmá… Příkladů různých pojetí se sešlo hodně. O první místo dlouhodobě usilovaly dvě práce. První místo získala Jana Vážná svým vizionářským obrazem Sabina. To je skutečná malba v Photoshopu (nebo čím to autorka vytváří). Navíc je třeba vzít v úvahu, že má v první desítce hned tři vynikající práce. Její vítězství je tedy bezesporu plně zasloužené.
Kompozice Jany Berkové je na hraně grafiky a fotografie – a připomíná experimenty z dvacátých let. Každopádně je to ale seriózní práce, experiment, který do konceptu únorové soutěže rozhodně patří.
Jana Vážná podruhé. Už jsem předeslal, že Jana ovládla špici peletonu, má tři fotky v první desítce. Jako porotce jsem hlasoval tak, aby na prvních pěti pozicích byli různí autoři, ne všichni porotci ale takto uvažují…
Proto zařadím i šesté místo, vtipná, graficky působivá je tato práce Standy Krčky. Výtečných prací najdete samozřejmě v únorovém kole víc, odkaz na ně je zde.
Do záhlaví jsem dal půvabnou kompozici Bohuslava Rybína Cibule. Nejen že je to krásně komponováno, krásně a odvážně (3 / 4 plochy volné, hlavní motiv úplně v rohu – tady je ukázka zásady, že se kompoziční pravidla dají porušovat, pokud je z výsledku patrné, že je to záměr a autor ví co dělá a vede to k efektu ). Autor s motivem hodin pracuje, viz další jeho obrázek V časovém presu. Perfektní aranžmá, nápad, vtip. Prostě, skvělá fotka.