Toť se ví, focení takovým unikátem je velká radost – a sdělená radost je dvojnásobná. Tudíž jsem focení sdílel s Richardem Horákem, přece bych nemohl kamarádovi takovou příležitost upřít. Ríša poskytl na focení orstory v domě, kde má kancelář a přispěl také LED světly od Fomei.
Co je to platné, práce s plochými LEDkami je asi méně sofistikovaná než se zábleskovými světly, ale líp se s tím pracuje. Richard taky poskytl kouřostroj a ten vytvořil ve sklepních prostorách pohádkovou atmosféru. Módní salón Marie Zelené (
viz) nám poskytl pro modelku Simonu Morozovou modely. Fotky na této stránce jsou Richarda Horáka.
Zkušenosti jsme udělali stejné, vycházejí z technických vlastností objektivu s extrémní světelností: při větším přiblížení se pozadí absolutně rozplývá bokehu.
Proto si myslím, že větší efekt je při polocelku (vlevo – Simona ve výtahu) anebo celá postava. Ten objektiv vytvoří i z banálního prostředí jakousi snovou scénu.17
Pro srovnání: Toto je pořízeno Nikonem Noct 58/0.95:
Tento snímek je Leicou Q, 28/1.7. Bokeh je mnohem umírněnější.
Richard svou Leicou pořídil i backstage fotky. Tady řídím modelku v mlhách. Výsledek byl, abych tak řekl, mlhavý. 🙂
Zato venku na ulici kreslí Leica jak břitva a bokeh má na F1.7 taky náramný. Ale co je to platný, ten Noct hodí lepší efekt. Ovšem za mnohem víc peněz.