Nezařazené

Život, jaký je

Občas se objeví v naší Galerii neobvyklý snímek. Tento byl zařazen do galerie Abstrakce. O autorovi mnoho nevíme, jen to, že je to autorka, registrována je od července loňského roku, zařadila 77 snímků a výsledek má průměr 9,6 bodů!
Autorka si libuje v klidných symetrických kompozicích a zařadila už nemálo abstraktních obrazů. Tento obraz nazvaný Život, jaký je poněkud vybočuje z její tvorby tím, že jde o aranžmá lidí a podivného, až neskutečného prostředí. Nevíme, jestli je to divadelní dekorace, jestli je to skutečný interiér nějakého technického provozu a když si všimneme absolutní symetrie, uvědomíme si, že to všechno vzniklo do velké míry v Photoshopu. Symetrii narušují tři lidské postavy ve výrazných, snadno čitelných pózách. Dominuje figura stojící v pánovité póze, vedle ní leží někdo mrtvý či zraněný a dole pod dominátorem se někdo skrývá v pozici „nejsem vidět, protože nevidím“ – i toto pošetilé gesto vytváří napětí s veristickým zobrazením porážky. Ať obraz vznikl jakkoli, je to výsledek představivosti a přípravy, nikoli náhody – což by platilo i v tom případě, že snad jde o montáž. K náladě napětí i zmaru přispívá i redukovaná barevnost obrazu. Je to ještě fotografie nebo už grafika? Jen na účinku záleží, na ničem jiném, a tento obraz působivý je, ať vznikl jakkoli.




Občas se objeví v naší Galerii neobvyklý snímek. Tento byl zařazen do galerie Abstrakce. O autorovi mnoho nevíme, jen to, že je to autorka, registrována je od července loňského roku, zařadila 77 snímků a výsledek má průměr 9,6 bodů!
Autorka si libuje v klidných symetrických kompozicích a zařadila už nemálo abstraktních obrazů. Tento obraz nazvaný Život, jaký je poněkud vybočuje z její tvorby tím, že jde o aranžmá lidí a podivného, až neskutečného prostředí. Nevíme, jestli je to divadelní dekorace, jestli je to skutečný interiér nějakého technického provozu a když si všimneme absolutní symetrie, uvědomíme si, že to všechno vzniklo do velké míry v Photoshopu. Symetrii narušují tři lidské postavy ve výrazných, snadno čitelných pózách. Dominuje figura stojící v pánovité póze, vedle ní leží někdo mrtvý či zraněný a dole pod dominátorem se někdo skrývá v pozici „nejsem vidět, protože nevidím“ – i toto pošetilé gesto vytváří napětí s veristickým zobrazením porážky. Ať obraz vznikl jakkoli, je to výsledek představivosti a přípravy, nikoli náhody – což by platilo i v tom případě, že snad jde o montáž. K náladě napětí i zmaru přispívá i redukovaná barevnost obrazu. Je to ještě fotografie nebo už grafika? Jen na účinku záleží, na ničem jiném, a tento obraz působivý je, ať vznikl jakkoli.