Nezařazené

Zesvětlit, ale opatrně

Možná že se opět dočkáme slunce a pak můžeme narazit při editaci na problém. Motiv je tmavý, jenže některé partie obrázku jsou světlé na hranici přepalu. Co s tím? Leccos, zde je jeden jednoduchý trik.
Tuto sobotu jsem fotil na Smíchovské pláži dračí lodě a legrácky kolem. Byl tam i body-painter a maloval dětem na ruce obrázky. Byl pod slunečníkem a venku slunce pálilo na písek. Typický obrázek vypadal pak takto:

Řeknete, zesvětlit, ale jakou metodou? Podívejme se na histogram obrázku:

Vyznačil jsem na něm oblast vlevo, to je malíř a jeho živé plátno a menší oblast, to je písek. Křivka naštěstí nekončí na pravém okraji, je tam dokonce jakási rezerva – ta by se nám moc hodila, kdybychom obrázek chtěli tisknout, protože potvora tiskárna vždycky nějaké ty jasy uřízne. Zkusíme tedy Neffovu Originál Doustupňovou Metodu, kterou vynalezl on sám a před ním dvacet tisíc experimentátorů a pokusníků.

Krok první – úrovně: otevřu si úrovně, zde je to v Zoneru, ale dovede to jakýkoli lepší editor, a stáhnu střední jezdec doleva. Obrázek výrazně zesvětlí, jenže – všímejte si pravého kraje histogramu. S ním se nic neděje, zůstal jak byl, tedy písek neztratil kresbu a o to nám jde.

Obrázek jsme zesvětlili, ale získali vyblitinu. Z bláta do louže? Ne tak docela, Čeká nás…

krok druhý – křivky: otevřu si křivky a na první čtvrtině zleva si vytvořím uzel a stáhnu ho dolů. Proč zrovna tady a jak daleko dolů? Zde je prostor pro experimentování. Já to tak udělal a vidíte, že obrázek viditelně ztmavnul.

Obrázku ale chybí trochu šťávy. Takže sáhnu do jasnějších oblastí a potáhnu křivku maličko vzhůru, do esíčka a obrázek rozsvítím:

No a tak jsem do stínu vnesl trochu světla metodou, která je jednoduchá, dostupná v každém i jednoduchém editoru a trvá to tak minutu.

Možná že se opět dočkáme slunce a pak můžeme narazit při editaci na problém. Motiv je tmavý, jenže některé partie obrázku jsou světlé na hranici přepalu. Co s tím? Leccos, zde je jeden jednoduchý trik.
Tuto sobotu jsem fotil na Smíchovské pláži dračí lodě a legrácky kolem. Byl tam i body-painter a maloval dětem na ruce obrázky. Byl pod slunečníkem a venku slunce pálilo na písek. Typický obrázek vypadal pak takto:

Řeknete, zesvětlit, ale jakou metodou? Podívejme se na histogram obrázku:

Vyznačil jsem na něm oblast vlevo, to je malíř a jeho živé plátno a menší oblast, to je písek. Křivka naštěstí nekončí na pravém okraji, je tam dokonce jakási rezerva – ta by se nám moc hodila, kdybychom obrázek chtěli tisknout, protože potvora tiskárna vždycky nějaké ty jasy uřízne. Zkusíme tedy Neffovu Originál Doustupňovou Metodu, kterou vynalezl on sám a před ním dvacet tisíc experimentátorů a pokusníků.

Krok první – úrovně: otevřu si úrovně, zde je to v Zoneru, ale dovede to jakýkoli lepší editor, a stáhnu střední jezdec doleva. Obrázek výrazně zesvětlí, jenže – všímejte si pravého kraje histogramu. S ním se nic neděje, zůstal jak byl, tedy písek neztratil kresbu a o to nám jde.

Obrázek jsme zesvětlili, ale získali vyblitinu. Z bláta do louže? Ne tak docela, Čeká nás…

krok druhý – křivky: otevřu si křivky a na první čtvrtině zleva si vytvořím uzel a stáhnu ho dolů. Proč zrovna tady a jak daleko dolů? Zde je prostor pro experimentování. Já to tak udělal a vidíte, že obrázek viditelně ztmavnul.

Obrázku ale chybí trochu šťávy. Takže sáhnu do jasnějších oblastí a potáhnu křivku maličko vzhůru, do esíčka a obrázek rozsvítím:

No a tak jsem do stínu vnesl trochu světla metodou, která je jednoduchá, dostupná v každém i jednoduchém editoru a trvá to tak minutu.