Nezařazené

Základy kompozice – ohnisková vzdálenost kompozici

Čtvrtý díl videoškoly, kterou natáčím ve spolupráci s firmou Aaron. Díl je věnován důležitému problému, jaké ohnisko, tedy jaký úhel záběru volit v jaké situaci. To je pro tvorbu obrazu zásadní otázka. Dlouhé ohnisko nepoužíváme „když jsme moc daleko“ a širokoúhlý objektiv neslouží k focení „když je malý odstup“, jak nám to doporučuje reklama prodejců fotografického zařízení. Tedy, přesněji, k tomu také slouží, ale podstatné je, jakým způsobem jeden či druhý typ objektivu zpracovává prostor.

Čtvrtý díl videoškoly, kterou natáčím ve spolupráci s firmou Aaron. Díl je věnován důležitému problému, jaké ohnisko, tedy jaký úhel záběru volit v jaké situaci. To je pro tvorbu obrazu zásadní otázka. Dlouhé ohnisko nepoužíváme „když jsme moc daleko“ a širokoúhlý objektiv neslouží k focení „když je malý odstup“, jak nám to doporučuje reklama prodejců fotografického zařízení. Tedy, přesněji, k tomu také slouží, ale podstatné je, jakým způsobem jeden či druhý typ objektivu zpracovává prostor. To se lépe ukáže než vysvětlí, a jak to lépe vysvětlit, než na videu.