Nezařazené

Záhada hlavolamu

Pan Vladimír Hrnčiar nám poslal do redakce několik fotografií se zajímavou chybou, se kterou si neví rady ani on, ani my. Byly pořízeny mobilem Sony Ericson S-E K750 a vypadají… podívejte se sami. Třeba někdo bude vědět, čím se to stalo.
Obě lokomotivy jsou šikmé, je to vidět na madlech schůdků do řidičovy kabiny. Že ta madla jsou rovně dokazuje kontrolní snímek. Když se podíváte na EXIF těchto snímků, zjistíte, že byly pořízeny až 1/2000 sec.
Taková distorse se projevovala u starých historických aparátů se štěrbinovou závěrkou: ta šla tak pomalu, že než „došla“, objekt se stačil přemístit a tím byl obrázek zkreslený. U mobilu se štěrbinová závěrka čili „šlicka“ dá těžko čekat. Navíc, expoziční čas 1/2000 sec je opravdu velmi rychlý. Takže, čím to může být?

Nahoře obě šikmé varianty, vlevo referenční „stacionární“ snímek.

Pokračování článku s vysvětlením příčiny jevu je zde.

Pan Vladimír Hrnčiar nám poslal do redakce několik fotografií se zajímavou chybou, se kterou si neví rady ani on, ani my. Byly pořízeny mobilem Sony Ericson S-E K750 a vypadají… podívejte se sami. Třeba někdo bude vědět, čím se to stalo.
Obě lokomotivy jsou šikmé, je to vidět na madlech schůdků do řidičovy kabiny. Že ta madla jsou rovně dokazuje kontrolní snímek. Když se podíváte na EXIF těchto snímků, zjistíte, že byly pořízeny až 1/2000 sec.
Taková distorse se projevovala u starých historických aparátů se štěrbinovou závěrkou: ta šla tak pomalu, že než „došla“, objekt se stačil přemístit a tím byl obrázek zkreslený. U mobilu se štěrbinová závěrka čili „šlicka“ dá těžko čekat. Navíc, expoziční čas 1/2000 sec je opravdu velmi rychlý. Takže, čím to může být?

Nahoře obě šikmé varianty, vlevo referenční „stacionární“ snímek.

Pokračování článku s vysvětlením příčiny jevu je zde.