Nezařazené

Vytváříme drama

Berte to jako hříčku, něco pro ukrácení dlouhé chvíle. Pokusíme se zdramatizovat nanicovaté mraky, učiněné beránky. V Zoner Photo Studiu to jde velmi snadno. Začneme tím „beránkem“ – je to vyfoceno u nás na vsi z okna. Mráčky byly skoro průhledné. Skoro nebyly vidět, vypadalo to asi takto:

Opravdu nic, co by stálo za zmínku! Takže se pokusíme o první způsob úpravy. Nástrojem kouzelná hůlka vložíme do výběru oblohu. Nastavíme prolnutí na nulu a toleranci na 20 a pro jistotu zadáme spojitý. Pracujeme v režimu přidat k výběru. Trpělivě vybereme celou oblohu a pak docela obyčejně pracujeme s úrovněmi – asi takto:

Obloha se nám opravdu náramně zdramatizovala, výsledek vypadá takto:

To opravdu nevypadá moc dobře. Naštěstí si umíme odpomoci od té nepříjemně šmolkové modři. Uděláme to volbou upravit-> vylepšit obraz -> upravit barvy (klávesová zkratka Ctrl+1) a stáhneme sytost – na našem příkladu je to na 39%, lze samozřejmě i jinak. Volbou odstín bychom mohli ještě pozměnit tón modři oblohy, na naší ukázce je to nezměněno.

Výsledek už vypadá docela dobře. Nezapomeňme, že po celou dobu těchto úprav zůstává výběr aktivní. Kdyby se náhodou stalo a nějakým neopatrným kliknutím bychom ho zrušili, lze ho obnovit pomocí „undo“, tedy zpět (Ctrl+Z).

Je ale ještě jiná možnost, jak „zdramatizovat“ oblohu. Je to volba Upravit-> efekty -> barevné tónování. Zde opět pracujeme ve výběru, ale už ne pomocí úrovní. Nastavíme novou škálu barev – od tmavé po světlo. Lze tam navolit libovolné barvy, my budeme volit jako tmavou hodně tmavou modrou a jako světlou necháme bílou. To jsou dvě krajnosti. Tlačítkem přidat vložíme do stupnice další dvě položky, jednu s tmavou modrou (může být o něco světlejší než ta krajní) a druhou světlo (o něco tmavší než bílou). Pomocí posuvníků pak nastavíme podle libosti přechody mezi tmavou partií a světlou.

Výsledek pak vypadá takto:

Pokud by nám výsledek připadal zase moc přemodřelý, lze opakovat snížení sytosti a tím se dostaneme k finální verzi:

Kdyby ovšem někdo chtěl vysloveně zlobit, převede vše do černobílé škály pomocí míchání kanálů a vyrobí efekt „červeného filtru“ – a drama je učiněné!

Pokud jste dostali chuť si s dramatem pohrát, zde je původní obrázek ke stažení.

Berte to jako hříčku, něco pro ukrácení dlouhé chvíle. Pokusíme se zdramatizovat nanicovaté mraky, učiněné beránky. V Zoner Photo Studiu to jde velmi snadno. Začneme tím „beránkem“ – je to vyfoceno u nás na vsi z okna. Mráčky byly skoro průhledné. Skoro nebyly vidět, vypadalo to asi takto:

Opravdu nic, co by stálo za zmínku! Takže se pokusíme o první způsob úpravy. Nástrojem kouzelná hůlka vložíme do výběru oblohu. Nastavíme prolnutí na nulu a toleranci na 20 a pro jistotu zadáme spojitý. Pracujeme v režimu přidat k výběru. Trpělivě vybereme celou oblohu a pak docela obyčejně pracujeme s úrovněmi – asi takto:

Obloha se nám opravdu náramně zdramatizovala, výsledek vypadá takto:

To opravdu nevypadá moc dobře. Naštěstí si umíme odpomoci od té nepříjemně šmolkové modři. Uděláme to volbou upravit-> vylepšit obraz -> upravit barvy (klávesová zkratka Ctrl+1) a stáhneme sytost – na našem příkladu je to na 39%, lze samozřejmě i jinak. Volbou odstín bychom mohli ještě pozměnit tón modři oblohy, na naší ukázce je to nezměněno.

Výsledek už vypadá docela dobře. Nezapomeňme, že po celou dobu těchto úprav zůstává výběr aktivní. Kdyby se náhodou stalo a nějakým neopatrným kliknutím bychom ho zrušili, lze ho obnovit pomocí „undo“, tedy zpět (Ctrl+Z).

Je ale ještě jiná možnost, jak „zdramatizovat“ oblohu. Je to volba Upravit-> efekty -> barevné tónování. Zde opět pracujeme ve výběru, ale už ne pomocí úrovní. Nastavíme novou škálu barev – od tmavé po světlo. Lze tam navolit libovolné barvy, my budeme volit jako tmavou hodně tmavou modrou a jako světlou necháme bílou. To jsou dvě krajnosti. Tlačítkem přidat vložíme do stupnice další dvě položky, jednu s tmavou modrou (může být o něco světlejší než ta krajní) a druhou světlo (o něco tmavší než bílou). Pomocí posuvníků pak nastavíme podle libosti přechody mezi tmavou partií a světlou.

Výsledek pak vypadá takto:

Pokud by nám výsledek připadal zase moc přemodřelý, lze opakovat snížení sytosti a tím se dostaneme k finální verzi:

Kdyby ovšem někdo chtěl vysloveně zlobit, převede vše do černobílé škály pomocí míchání kanálů a vyrobí efekt „červeného filtru“ – a drama je učiněné!

Pokud jste dostali chuť si s dramatem pohrát, zde je původní obrázek ke stažení.