Berte to jako hříčku, něco pro ukrácení dlouhé chvíle. Pokusíme se zdramatizovat nanicovaté mraky, učiněné beránky. V Zoner Photo Studiu to jde velmi snadno. Začneme tím „beránkem“ – je to vyfoceno u nás na vsi z okna. Mráčky byly skoro průhledné. Skoro nebyly vidět, vypadalo to asi takto:
Opravdu nic, co by stálo za zmínku! Takže se pokusíme o první způsob úpravy. Nástrojem kouzelná hůlka vložíme do výběru oblohu. Nastavíme prolnutí na nulu a toleranci na 20 a pro jistotu zadáme spojitý. Pracujeme v režimu přidat k výběru. Trpělivě vybereme celou oblohu a pak docela obyčejně pracujeme s úrovněmi – asi takto: ![]() Obloha se nám opravdu náramně zdramatizovala, výsledek vypadá takto: ![]() To opravdu nevypadá moc dobře. Naštěstí si umíme odpomoci od té nepříjemně šmolkové modři. Uděláme to volbou upravit-> vylepšit obraz -> upravit barvy (klávesová zkratka Ctrl+1) a stáhneme sytost – na našem příkladu je to na 39%, lze samozřejmě i jinak. Volbou odstín bychom mohli ještě pozměnit tón modři oblohy, na naší ukázce je to nezměněno. ![]() Výsledek už vypadá docela dobře. Nezapomeňme, že po celou dobu těchto úprav zůstává výběr aktivní. Kdyby se náhodou stalo a nějakým neopatrným kliknutím bychom ho zrušili, lze ho obnovit pomocí „undo“, tedy zpět (Ctrl+Z). ![]() Je ale ještě jiná možnost, jak „zdramatizovat“ oblohu. Je to volba Upravit-> efekty -> barevné tónování. Zde opět pracujeme ve výběru, ale už ne pomocí úrovní. Nastavíme novou škálu barev – od tmavé po světlo. Lze tam navolit libovolné barvy, my budeme volit jako tmavou hodně tmavou modrou a jako světlou necháme bílou. To jsou dvě krajnosti. Tlačítkem přidat vložíme do stupnice další dvě položky, jednu s tmavou modrou (může být o něco světlejší než ta krajní) a druhou světlo (o něco tmavší než bílou). Pomocí posuvníků pak nastavíme podle libosti přechody mezi tmavou partií a světlou. ![]() Výsledek pak vypadá takto: ![]() Pokud by nám výsledek připadal zase moc přemodřelý, lze opakovat snížení sytosti a tím se dostaneme k finální verzi: ![]() Kdyby ovšem někdo chtěl vysloveně zlobit, převede vše do černobílé škály pomocí míchání kanálů a vyrobí efekt „červeného filtru“ – a drama je učiněné! ![]() Pokud jste dostali chuť si s dramatem pohrát, zde je původní obrázek ke stažení. |
Berte to jako hříčku, něco pro ukrácení dlouhé chvíle. Pokusíme se zdramatizovat nanicovaté mraky, učiněné beránky. V Zoner Photo Studiu to jde velmi snadno. Začneme tím „beránkem“ – je to vyfoceno u nás na vsi z okna. Mráčky byly skoro průhledné. Skoro nebyly vidět, vypadalo to asi takto:
Opravdu nic, co by stálo za zmínku! Takže se pokusíme o první způsob úpravy. Nástrojem kouzelná hůlka vložíme do výběru oblohu. Nastavíme prolnutí na nulu a toleranci na 20 a pro jistotu zadáme spojitý. Pracujeme v režimu přidat k výběru. Trpělivě vybereme celou oblohu a pak docela obyčejně pracujeme s úrovněmi – asi takto: ![]() Obloha se nám opravdu náramně zdramatizovala, výsledek vypadá takto: ![]() To opravdu nevypadá moc dobře. Naštěstí si umíme odpomoci od té nepříjemně šmolkové modři. Uděláme to volbou upravit-> vylepšit obraz -> upravit barvy (klávesová zkratka Ctrl+1) a stáhneme sytost – na našem příkladu je to na 39%, lze samozřejmě i jinak. Volbou odstín bychom mohli ještě pozměnit tón modři oblohy, na naší ukázce je to nezměněno. ![]() Výsledek už vypadá docela dobře. Nezapomeňme, že po celou dobu těchto úprav zůstává výběr aktivní. Kdyby se náhodou stalo a nějakým neopatrným kliknutím bychom ho zrušili, lze ho obnovit pomocí „undo“, tedy zpět (Ctrl+Z). ![]() Je ale ještě jiná možnost, jak „zdramatizovat“ oblohu. Je to volba Upravit-> efekty -> barevné tónování. Zde opět pracujeme ve výběru, ale už ne pomocí úrovní. Nastavíme novou škálu barev – od tmavé po světlo. Lze tam navolit libovolné barvy, my budeme volit jako tmavou hodně tmavou modrou a jako světlou necháme bílou. To jsou dvě krajnosti. Tlačítkem přidat vložíme do stupnice další dvě položky, jednu s tmavou modrou (může být o něco světlejší než ta krajní) a druhou světlo (o něco tmavší než bílou). Pomocí posuvníků pak nastavíme podle libosti přechody mezi tmavou partií a světlou. ![]() Výsledek pak vypadá takto: ![]() Pokud by nám výsledek připadal zase moc přemodřelý, lze opakovat snížení sytosti a tím se dostaneme k finální verzi: ![]() Kdyby ovšem někdo chtěl vysloveně zlobit, převede vše do černobílé škály pomocí míchání kanálů a vyrobí efekt „červeného filtru“ – a drama je učiněné! ![]() Pokud jste dostali chuť si s dramatem pohrát, zde je původní obrázek ke stažení. |