Kolegové Honza Březina a Petr Mára mají na netu videocast Digit, už pokračování 44. Podívejte se na to, je to dle mého názoru velmi rozumný pohled na výběr fotoaparátu… rozumný, přičemž z výběru samého někdy jde rozum kolem. Zde dodávám i můj názor na tu věc.
Digitální fotografie se liší od klasické analogové v mnoha ohledech a těžko ukázat na ten důležitější. Pokusím se o to. Analogové fotoaparáty se lišily kvalitou, vybavením, cenou, rozměry, avšak výstup měly stejný – buď z toho vzešel negativní obrázek (a ten bylo nutno dále zpracovat), nebo diapozitiv, ten bylo možno promítat (kinofilm) anebo použít jako podklad k vyhotovení obrázku nebo k tisku. Digitální fotografie má ve srovnání s digitálem mnohem širší záběr použití. Někdo si buduje fotogalerii v mobilu (nebo ve fotoaparátu), jiný používá fotky pro webové účely, někdo rád zpracovává fotky a zkoumá je na monitoru počítače, někdo si dělá papírové fotky, vyrábí fotoknihy atd., zkrátka, je toho obrovská škála, co se s obrázkem složeným z nul a jedniček dá dělat. Proto je tak těžké radit, co si koupit. K tomu dospěli oba moji přátelé v jejich videocastu a já s nimi naprosto souhlasím. Navíc je tu faktor vývoje. Když jsem začal v roce 1960 fotit flexaretou (pamatuju si na první fotku – odraz stromu v louži na Maninském ostrově), spousta lidí fotila leicami z třicátých let a předválečná rollei nebo plaubel makina, to byly profi fotoaparáty vrcholné třídy. Dnes je morální úmrtnost digi fotoaparátu tři roky, ať visím jestli pět. To vše komplikuje výběr. Nicméně, už miliónům lidí se podařilo vybrat si dobře fotoaparát. Finanční limit
|
Kolegové Honza Březina a Petr Mára mají na netu videocast Digit, už pokračování 44. Podívejte se na to, je to dle mého názoru velmi rozumný pohled na výběr fotoaparátu… rozumný, přičemž z výběru samého někdy jde rozum kolem. Zde dodávám i můj názor na tu věc.
Digitální fotografie se liší od klasické analogové v mnoha ohledech a těžko ukázat na ten důležitější. Pokusím se o to. Analogové fotoaparáty se lišily kvalitou, vybavením, cenou, rozměry, avšak výstup měly stejný – buď z toho vzešel negativní obrázek (a ten bylo nutno dále zpracovat), nebo diapozitiv, ten bylo možno promítat (kinofilm) anebo použít jako podklad k vyhotovení obrázku nebo k tisku. Digitální fotografie má ve srovnání s digitálem mnohem širší záběr použití. Někdo si buduje fotogalerii v mobilu (nebo ve fotoaparátu), jiný používá fotky pro webové účely, někdo rád zpracovává fotky a zkoumá je na monitoru počítače, někdo si dělá papírové fotky, vyrábí fotoknihy atd., zkrátka, je toho obrovská škála, co se s obrázkem složeným z nul a jedniček dá dělat. Proto je tak těžké radit, co si koupit. K tomu dospěli oba moji přátelé v jejich videocastu a já s nimi naprosto souhlasím. Navíc je tu faktor vývoje. Když jsem začal v roce 1960 fotit flexaretou (pamatuju si na první fotku – odraz stromu v louži na Maninském ostrově), spousta lidí fotila leicami z třicátých let a předválečná rollei nebo plaubel makina, to byly profi fotoaparáty vrcholné třídy. Dnes je morální úmrtnost digi fotoaparátu tři roky, ať visím jestli pět. To vše komplikuje výběr. Nicméně, už miliónům lidí se podařilo vybrat si dobře fotoaparát. Finanční limit
|