Naše celoroční průběžná fotografická soutěž vstoupila do třetího kola. Kolo má název opět podle filmu – je to Vynález zkázy. Náměty tedy čerpejme z techniky, patří sem samozřejmě zajímavá disciplína industriálu. Des se podíváme na to, kdo je po prvním týdnu na prvních pěti místech.
Naše celoroční průběžná fotografická soutěž vstoupila do třetího kola. Kolo má název opět podle filmu – je to Vynález zkázy. Náměty tedy čerpejme z techniky, patří sem samozřejmě zajímavá disciplína industriálu. Des se podíváme na to, kdo je po prvním týdnu na prvních pěti místech.
První a druhé místo obsadil Stanislav Řábek. Je to zkušený fotograf a webdesigner, na jeho webové stránce Srab.cz se můžete podívat na jeho fotky, konkrétně na sekci industriálu a fotky zaslané do soutěže tam najdete.
Ta nejlépe umístěná se jmenuje Mordor pod Řípem. Je to úchvatná kompozice, dokonalá do nejmenších detailů. Prezentuje mistrovské zvládnutí techniky mapování tónů, kdy je tato metoda využita nenásilně, bez obvyklé vyzývavosti. Fotka, pravděpodobně více fotek pro HDR, je pořízena v ideální době, kdy už svítí lampy a do tmy je daleko. Je ovšem třeba mít i krapet štěstí – že ten kouř šel správným směrem a že spodním okrajem nezasáhl komín vlevo, to je opravdu klika.
Druhá fotografie už hraničí s grafikou. Snímek je silně filtrovaný a výpary jsou smontované dohromady, ovšem není to samoúčelná hříčka – jde o zvýraznění motivu. V takových případech fotografie splývá s grafikou – no a co? Jde o výsledek, a ten je působivý.
Fotografika je doména autorky třetí fotky v pořadí, Elišky Vorlové. Přečtěte si rozhovor s ní na Digiaréně. Samozřejmě, že to není takzvaně čistá fotka… kdyby byla, šlo by o let do hrobu a ne o Let do nebezpečí, jak autorka svůj obraz nazvala. Někde na začátku samozřejmě fotka, či spíš fotky musely být, ovšem důležitější je vize a mistrovství v metodě, jak tu vizi realizovat.
Nicméně i čistou fotografii tu máme v první pětici zastoupenou, na čtvrtém a pátém místě. Milan Maxa nazval svůj obraz Další atrakce na Šumavě. Snímek zaujme svou kompozicí, strmým podhledem, a samozřejmě i dokonalým zpracováním světla, které zde působilo v obrovském rozsahu. Vykreslené jsou koruny okolních stromů i konstrukce rozhledny. I za touto fotografií je obdivuhodná práce.
Zcela jednoduchá a čistá je fotografie nazvaná prostě Kola od Aleny Vávrové. Je to realizace pouček o skladbě linií, tvarů a struktur, samozřejmě i barev. Je to taková ta fotka, na které jakoby nic zvláštního nebylo, ale pozorujte, jak pečlivě je každá drobnost v ploše obrazu rozmístěna.
Je tedy zřejmé, že už během prvního týdne autoři nasadili laťku hodně vysoko, takže o vítěznou palmu se poperou mistři industriálu.