Nezařazené

Tamrony přicházejí

Na Photokině jsme viděli dva mimořádně kvalitní Tamrony. Byla to SDP 90/2.8 Macro 1:1 VC USD a model SP 70-200/2.8 VC USD. Makro objektiv jsem zde recenzovalv dubnu https://digineff.cz/art/tamron/tamron-af-sp-90mm-f28-di-macro-recenze.html , o nově konstruované klasice 70-200 se do Photokiny šuškalo, pak se těšilo. No a dnes víme více.


 

Na Photokině jsme viděli dva mimořádně kvalitní Tamrony. Byla to SDP 90/2.8 Macro 1:1 VC USD a model SP 70-200/2.8 VC USD. Makro objektiv jsem zde recenzovalv dubnu https://digineff.cz/art/tamron/tamron-af-sp-90mm-f28-di-macro-recenze.html , o nově konstruované klasice 70-200 se do Photokiny šuškalo, pak se těšilo. No a dnes víme více.


 

Makroobjektiv s pevným ohniskem je stabilizovaný, s novými antireflexními vrstvami, v optické soustavě jsou dva xld členy, však se to dočtete v mé recenzi. Doporučená cena je i s DPH 23 tisíc, hm… Canon nabízí svoji ultrasonickou stovku na 2.8 za 22 tisíc a stejnou cenu požaduje Nikon na makro 105/2.8. Pentax nabízí svoji makro stovku na 2.8 dokonce za 14 litrů. Objektiv je to znamenitý, ovšem jde proti značkovým neméně znamenitým objektivům prakticky shodné užitné hodnoty.


Pokud jde o klasický rozsah 70-200 na 2.8, ten má vynikající specifikace, sonický motor, 2.8 v celém rozsahu ohnisek, XLD člen a čtyři LD členy. stabilizace, utěsnění proti prachu a vodě. Stojí 40 tisíc. Canon bez stabilizace stojí 31 tisíc, ovšem poslední generace stabilizovaného modelu této ředy stojí 59 tisíc, takže tam se Tamron snadno vmezeří. Nikon této třídy stojí 55 tisíc a Sony za něj chce 53 tisíc. Takže tady Tamron na to jde od lesa.

Makroobjektiv jsem zkoušel s vynikajícími výsledky a o 70-200 jsem slyšel to nejlepší. Znám starší model, je trochu pomalý a hlučný a podle toho, co se o něm říkali, není moc odolný. Na nový model jsem upřímně zvědavý, protože 70-200 je krásné ohnisko a světelnost FD2,8 mu vysloveně sluší.