Recenzi na tento objektiv jsem tu už měl, nicméně zájem je o tento objektiv velký. Proto jsem s Michalem Houdkem natočili krátké video o přednostech tohoto objektivu – a dodávám k němu i další referenční obrázky. Připomenu, že má 17 členů ve 12 skupinách, má 7 čoček ze speciálních skel, nano vrstvy a fluorinovou ochranu předních čoček. Rozsah clon je 2.8 až 22, ostří od 38 cm, ostření je sonické vnitřní, zoomování manuální a objektiv při něm fyzicky zvětšuje svoji délku (111 mm dlouhý, 88 mm široký, 905 g těžký, filtr 82 mm průměr závitu). Smysl má hlavně pro plnoformáty – dělá se pro Canon a Nikon. Pro APS-C je zbytečně velký a těžký, lepší službu udělají objektivy s rozsahem cca 18-55 mm. Tento objektiv patří k druhé generaci, objevil se loni. Objektiv jsme zkoušeli tentokrát na Nikonu D850. Stromy s opadaným listím jsou dobrý objekt pro zkoumání ostrosti:
Zde je srovnání středové a okrajové oblasti z výše uvedeného obrázku. Neostré větvičky jsou mimo hloubku ostrosti.
Ohnisko 24 mm je dostatečně široké a umožní i zachycení architektonických prvků.
Naopak 70 mm už má efekt komprimace prostoru – Pražský hrad v pozadí je už pěkně vtažený do kompozice schodů z Vyšehradu.
Toto ohnisko je oblíbené ohnisko portrétní, však jsme se s Michalem také vzájemně fotili. To je Michal Houdek.
Michal se mi pomstil stejnou mincí – vyfotil mě.
Co si o objektivu myslíme jsme vyjádřili v tomto videu.
Shrnutí:
Tak především si myslím, že rozsah 24-70 je základ pro plnoformátový objektiv, od mírného širokáče po portrétní ohnisku. Ideální je hlavně pro živou fotografii. Každý výrobce ho má v portfoliu. Je na zvážení, zda jít do světelnost F2.8, jako je tento Tamron, anebo do lehčí a levnější varianty se světelností F4.0. Jak jsem už předeslal, hlavní smysl je opravdu v plnoformátu, na APS-C je zbytečně velký, těžký a drahý. Rozdíl mezi původní verzí a touto G2 verzí je markantní při porovnání, toto není žádná kosmetická změna, ale opravdu nová optická konstrukce. Jde bezesporu o mimořádně zdařilý model, který stojí za pozornost.