Tak nazval autor podepsaný jako Tvojtech svůj poslední obrázek. Jako obvykle, ani tentokrát to není náhodný snímek, jak je patrné z jeho osobní galerie. Motiv „abstrakce“ se mezi jeho pracemi vyskytuje často, dokonce převažuje. Už před několika dny jsem se zastavil nad jeho snímkem Má(m) problém… Podívejme se ale na „hladinu“. Je to vzácný snímek, který emotivně působí, aniž by na něm bylo cokoli ostrého. Hladina po dopadu nějakého předmětu, snad do vody autor sám hodil kámen, voda se uzavřela a hladina se pomalu ztišuje. Z protějšího břehu tušíme odrazy, pravděpodobně do jsou kmeny stromů proti jasné obloze, to je tajemství, které by dokázal prozradit jen autor sám a nemá k tomu důvod. Jen nad jedním prvkem mám pochybnosti – nad rámečkem. O rámečcích se diskutuje, i v naší rubrice už o nich šla řeč. Jistě mají smysl a právě tak jistě autor volil – když už – vkusné řešení – rámeček barvy vody a oddělil ho světlou bílou linkou od obrazu a kolem šedý pruh. Pokusil jsme se rámeček odstranit – a sami posuďte, zdali je to k prospěchu nebo ne. Nejsem si jistý. Zvlášť partie vlevo nahoře bez rámečku trochu utíká (vpravo nahoře je tlustší sloupec tmavé barvy. Asi tam ten rámeček přece jen má své místo, berte tedy tento poslední odstavec jako „přemýšlení nahlas“. |
Tak nazval autor podepsaný jako Tvojtech svůj poslední obrázek. Jako obvykle, ani tentokrát to není náhodný snímek, jak je patrné z jeho osobní galerie. Motiv „abstrakce“ se mezi jeho pracemi vyskytuje často, dokonce převažuje. Už před několika dny jsem se zastavil nad jeho snímkem Má(m) problém… Podívejme se ale na „hladinu“. Je to vzácný snímek, který emotivně působí, aniž by na něm bylo cokoli ostrého. Hladina po dopadu nějakého předmětu, snad do vody autor sám hodil kámen, voda se uzavřela a hladina se pomalu ztišuje. Z protějšího břehu tušíme odrazy, pravděpodobně do jsou kmeny stromů proti jasné obloze, to je tajemství, které by dokázal prozradit jen autor sám a nemá k tomu důvod. Jen nad jedním prvkem mám pochybnosti – nad rámečkem. O rámečcích se diskutuje, i v naší rubrice už o nich šla řeč. Jistě mají smysl a právě tak jistě autor volil – když už – vkusné řešení – rámeček barvy vody a oddělil ho světlou bílou linkou od obrazu a kolem šedý pruh. Pokusil jsme se rámeček odstranit – a sami posuďte, zdali je to k prospěchu nebo ne. Nejsem si jistý. Zvlášť partie vlevo nahoře bez rámečku trochu utíká (vpravo nahoře je tlustší sloupec tmavé barvy. Asi tam ten rámeček přece jen má své místo, berte tedy tento poslední odstavec jako „přemýšlení nahlas“. |