Nezařazené

Sony Alpha 7S v Londýně

Letošní vyhlášení největší fotografické soutěže světa Sony World Photography Awards se konalo v Londýně. Fotil jsme tam systémovým kompaktem Sony A7S, členem unikátní rodiny mirrorless přístrojů s čipem velikosti kinofilmu, tedy full frame. Z doposud uvedených má nejmenší počet pixelů, je to 12 Mpx přístroj – což slibuje vysoký dynamický rozsah a nízký šum. Přirozeně že přístroj podrobím dalšímu zkoumání, nicméně i krátká jednodenní zkušenost prokázala, že očekávání bylo oprávněné. Na této sérii jsou fotografie pořízené za různých okolností. Začnu tvrdým sluncem – fotka focená do JPG, všechny máte ke stažení v původním rozměru.


Třebaže na tomto záběru převládají méně jasné partie, přepálený není ani bílý automobil v popředí. Nulová korekce expozice, záznam v JPG, poněkud slité stíny.


Zde převládají bílé plochy. Nulová korekce expozice, záznam v JPG, poněkud slité stíny.


Somerset House, palác, v němž je instalována přehlídka vítězných prací Sony World Photography Awards. Bez korekce v JPG, zcela vyrovnaný snímek.


Složitější světelná situace – pod most proniká prudké sluneční světlo. Mírně slité stíny a přepal v zeleném kanálu.


V této situaci jsou slité stíny očekávané.


Nízké večerní světlo. Bez korekce v JPG.


Marek Jarkovský u svého snímku na výstavě v Somerset House, jímž vyhrál za Českou republiku národní kolo. 320 ISO, bez korekce v JPG.


Co ale když začneme fotit do RAW a korigovat expozici? Zde je situace u London Eye, vyvoláno z RAW bez další úpravy. Totéž platí i všech následujících snímcích.


Podvečerní nálada v londýnské ulici, 2500 ISO.


Prudké podvečerní slunce, 100 ISO bez korekce.


1 Vítěz českého kola Marek Jarkovský na slavnostním vyhlašování v Hilton Park Lane, extrémně složité světelné podmínky: tma a do toho reflektor v modrým filtrem. V pozadí šéfredaktor FotoVidea Rudolf Stáhlich, člen EISA. 6400 ISO, korekce +0,3EV.


Další expoziční oříšek: Vítěz Sony World Photography Awards John Moore dostává cenu – je napálen reflektorem, jeho obraz je na projekční ploše, muži v pozadí jsou ve stínu. 640 ISO bez korekce.


Konec dobrý, všechno dobré, hosté jdou na post-party drink a před vchodem je šacuje gorila, jestli si nenesou bazooku. Nikomu to nevadí, na osahávání jsme si zvykli. 20000 ISO (dvacet tisíc) bez korekce expozice.


Vše bylo foceno objektivem Sony – Zeiss FE 24-40/4.0 ZA OSS. Shrnutí – záměr výrobce vyšel, snížení rozlišení díky zvětšení fotodiod má příznivý dopad na dynamický rozsah. O přepaly není na A7S starost, spíše hrozí slití stínů, pokud kdo fotí v RAW si ani s tím nemusí dělat starosti.