Nezařazené

Skončila Pohotokina 2004

V Kolíně nad Rýnem se konala ve dnech 27.9.-3.10. světová výstava fotografické techniky. Jak vypadala ve zpětném zrcátku?
Statisticky vzato byla o něco bohatší než PK 2002 – bylo to 1589 vystavovatelů z 50 zemí ( i počet českých vystavovatelů malinko stoupl). Nedochází tedy k „soumraku“ výstav, prorokovaný některými prognostiky. Návštěvnost byla podle některých lidí silnějším, podle jiných slabší – věrohodné statistiky tohoto druhu se obvykle nezveřejňují.
Převaha digitální fotografie je, zdá se, absolutní. Se steskem v hlase kdosi komentoval, že si lidi nevšímají posledního modelu analogové zrcadlovky Nikon F6… Fotografie je prostě „digi“. V následujících létech zřejmě půjde hodně o komununikaci, o přenos obrazu. Průkopníky v tomto smyslu jsou Canon s Nikonem, kteří mají ve svých profi modelech implementovány wi-fi přenosové moduly. Obdobné moduly zcela jistě najdeme v dohledné době i v lepších modelech aparátů amatérské třídy, pro přenos snímků do počítače.

Znatelně ubylo „bakeliťáků“, i no-name výrobci předvádějí přístroje, kterým bychom před krátkou dobou udělili titul „digitální šperk“. Důraz je kladen na pečlivé= provedení a na atraktivní design. Troufnu si předvídat, že ceny klesnou tak, že se fotoaparát stane módním zbožím a budeme ho vyměňovat ne z technických důvodů, ale proto, že nás už omrzí a budeme chtít nový model – jako je tomu u mobilních telefonů.
Nesmyslný hon za megapixely pokračuje. Je to patrné z předběžných zpráv, které jsme zveřejňovali před PK – sedmimegové aparáty zaujaly pozici „špičkových kompaktů“ a čtyřmegové přístroje tvoří „low end“. Pokračuje miniaturizace – tyto vysokokapacitní snímače si uchovávají malé rozměry a zdá se dokonce, že se důraz přenáší na snímače 1/2,5´´ a 1/2,7´´. Zato se zvětšují displeje a z přístrojů se vytrácejí průhledové hledáčky. I prakticky vzato – na Photokině se hodně fotografovalo a prakticky všichni fotili „na displej“. Pravda, nesvítilo tu sluníčko…

V Kolíně nad Rýnem se konala ve dnech 27.9.-3.10. světová výstava fotografické techniky. Jak vypadala ve zpětném zrcátku?
Statisticky vzato byla o něco bohatší než PK 2002 – bylo to 1589 vystavovatelů z 50 zemí ( i počet českých vystavovatelů malinko stoupl). Nedochází tedy k „soumraku“ výstav, prorokovaný některými prognostiky. Návštěvnost byla podle některých lidí silnějším, podle jiných slabší – věrohodné statistiky tohoto druhu se obvykle nezveřejňují.
Převaha digitální fotografie je, zdá se, absolutní. Se steskem v hlase kdosi komentoval, že si lidi nevšímají posledního modelu analogové zrcadlovky Nikon F6… Fotografie je prostě „digi“. V následujících létech zřejmě půjde hodně o komununikaci, o přenos obrazu. Průkopníky v tomto smyslu jsou Canon s Nikonem, kteří mají ve svých profi modelech implementovány wi-fi přenosové moduly. Obdobné moduly zcela jistě najdeme v dohledné době i v lepších modelech aparátů amatérské třídy, pro přenos snímků do počítače.

Znatelně ubylo „bakeliťáků“, i no-name výrobci předvádějí přístroje, kterým bychom před krátkou dobou udělili titul „digitální šperk“. Důraz je kladen na pečlivé= provedení a na atraktivní design. Troufnu si předvídat, že ceny klesnou tak, že se fotoaparát stane módním zbožím a budeme ho vyměňovat ne z technických důvodů, ale proto, že nás už omrzí a budeme chtít nový model – jako je tomu u mobilních telefonů.
Nesmyslný hon za megapixely pokračuje. Je to patrné z předběžných zpráv, které jsme zveřejňovali před PK – sedmimegové aparáty zaujaly pozici „špičkových kompaktů“ a čtyřmegové přístroje tvoří „low end“. Pokračuje miniaturizace – tyto vysokokapacitní snímače si uchovávají malé rozměry a zdá se dokonce, že se důraz přenáší na snímače 1/2,5´´ a 1/2,7´´. Zato se zvětšují displeje a z přístrojů se vytrácejí průhledové hledáčky. I prakticky vzato – na Photokině se hodně fotografovalo a prakticky všichni fotili „na displej“. Pravda, nesvítilo tu sluníčko…