Nezařazené

Sériové focení ještě jednou


Náš čtenář pan M. S. doplnil článek o sérovém focení z 27.12. velmi správnou připomínkou. Uvedl důvod, proč je za určitých okolností dobré fotografovat sériově i statické obrázky.

Ještě bych váš článek doplnil o jeden důvod, proč používat sériové snímání. Fotíte-li něco na dlouhý čas (málo světla nebo dlouhé sklo – u toho je totiž skoro každý čas dlouhý), vyplatí se udělat několik snímků po sobě, alespoň jeden rozhýbaný nebude. Dokážu tak většinou udělat nerozhýbaný obrázek i při dlouhém skle a 1/25. Kdybych pokaždé musel zmáčknout spoušť, bylo by to horší. Digizrcadlovka (mám Nikon D80) mi v tomhle směru vyhovuje víc, než filmová. Nejde o to, že paměťová karta unese spoustu záběrů na vyhození, ale foťák je jednak těžší a tedy stabilnější, jednak se neposouvá film, takže i klidnější.
Já osobně sériové snímání vůbec nevypínám.

Naprostý souhlas! Znám fotografy, kteří sériově fotografují i statický portrét – a to nejen proto, aby zachytili správný výraz obličeje. Tady dole je ukázka – výřez 1:1 Nikona D200, foceno z ruky Tamronem s ohniskem 300mm fyzicky, tedy 450 mm efektivně:

Na ukázce je vidět, jak je každý snímek jinak ostrý. Ze série se pak vybere ten nejméně neostrý.

Náš čtenář pan M. S. doplnil článek o sérovém focení z 27.12. velmi správnou připomínkou. Uvedl důvod, proč je za určitých okolností dobré fotografovat sériově i statické obrázky.

Ještě bych váš článek doplnil o jeden důvod, proč používat sériové snímání. Fotíte-li něco na dlouhý čas (málo světla nebo dlouhé sklo – u toho je totiž skoro každý čas dlouhý), vyplatí se udělat několik snímků po sobě, alespoň jeden rozhýbaný nebude. Dokážu tak většinou udělat nerozhýbaný obrázek i při dlouhém skle a 1/25. Kdybych pokaždé musel zmáčknout spoušť, bylo by to horší. Digizrcadlovka (mám Nikon D80) mi v tomhle směru vyhovuje víc, než filmová. Nejde o to, že paměťová karta unese spoustu záběrů na vyhození, ale foťák je jednak těžší a tedy stabilnější, jednak se neposouvá film, takže i klidnější.
Já osobně sériové snímání vůbec nevypínám.

Naprostý souhlas! Znám fotografy, kteří sériově fotografují i statický portrét – a to nejen proto, aby zachytili správný výraz obličeje. Tady dole je ukázka – výřez 1:1 Nikona D200, foceno z ruky Tamronem s ohniskem 300mm fyzicky, tedy 450 mm efektivně:

Na ukázce je vidět, jak je každý snímek jinak ostrý. Ze série se pak vybere ten nejméně neostrý.