Nezařazené

Sekvenční fotografie

Na Jízdě slunovratu, to jsou automobilové závody veteránů, v sobotu 22. června se jel v Dolních Břežanech druhý ročník, jsem potkal Janu Beckovou, vítězku naší celoroční fotosoutěže. Poslala mi hezkou fotku ze jízdy a požádal jsem ji o zdrojové fotky, abychom si mohli její metodu vyzkoušet.

Ta fotka je zde – a na první pohled je jasné, že pochází ze série po sobě pořízených fotek. Výborný nápad, dokonale provedený.

Na Jízdě slunovratu, to jsou automobilové závody veteránů, v sobotu 22. června se jel v Dolních Břežanech druhý ročník, jsem potkal Janu Beckovou, vítězku naší celoroční fotosoutěže. Poslala mi hezkou fotku ze jízdy a požádal jsem ji o zdrojové fotky, abychom si mohli její metodu vyzkoušet.

Ta fotka je zde – a na první pohled je jasné, že pochází ze série po sobě pořízených fotek. Výborný nápad, dokonale provedený.


Jana mi k tomu poslala screenshot a vysvětlení.


Píše:
Z focení filmu mi zůstalo nastavení pro focení do rawu i jpegu. Tak si to zjednodušuju (využívám) a posílám ten jpeg zmenšený. Přidávala jsem při vyvolání raw pro všechny zřetelnost, černé a kdovíco ještě.. Vyvolávala jsem je najednou, natáhla jsem je do vrstev a pak jsem použila volbu Automaticky zarovnat vrstvy. No a pak promatlávala. Ale vše během cca 10 minut.  

Vrstvy jsem neslučovala, nechala jsem je všechny na sobě a promatlala jsem se. Ale šlo to rychle a důvod pro neslučování byl, špatná zkušenost, kdy jsem po mnoha úpravách zjistila, že něco bylo třeba ještě dostat z vrstvy a ta už nebyla.

Promatlávala, tím je nepochybně míněna práce s maskou 🙂 . Když se na screenshot podíváte, je vidět, jak Jana postupovala – na miniatuře masky poznáte, že pracovala vždy ve výchozím nastavení masky „odkrýt vše“. Jelikož jsem od přírody líný jako veš, postupoval bych opačně, metodou černé masky „zakrýt vše“. Ukažme si to na videu:


Video ve formátu FLASH si můžete otevřít ZDE.
Zdrojové obrázky jsem zazipoval a máte je ke stažení ZDE,

Jana Becková je laskavě poskytla, abyste si postup mohli eventuálně vyzkoušet. Ještě prozradím, že nefotila sekvenční sérií, exponovala postupně „singl“ obrázky – v podstatě tím určila rychlost té série. Vyžadovalo to ale velký postřeh a zkušené oko a pevný prst na spoušti, zkrátka… musí se to umět!