Nezařazené

Podrobnosti o Konica Minolta Dynax 7 Digital

Konica Minolta Europe zveřejnila některé podrobnosti o chystaném modelu jednooké zrcadlovky. Má být určena širší veřejnosti, jako přímý soupeř Canonu 300D a Nikonu D70. Podrobnosti sdělil pan Keiichi Ishizuka, ředitel vývojového střediska Konica Minolty.
Ishizuka potvrdil, že přístroj bude předveden na Photokině a měl by být v prodeji do konce roku. Vzhledově se nebude příliš lišit od makety předvedené na začátku letošního roku na PMA. O optickém stabilizátoru prozradil, že je jiný, než jaký je v modelech A1 a A2. Princip zůstává, pohyb CCD, ale CCD v zrcadlovce je 3x těžší a musí se pohybovat ve čtyřnásobném rozsahu a čtyřikrát rychleji, než CCD v modelech A. Snímač se pohybuje v rozmezí až 1 cm! Snímač nemá na sobě protiprachové opatření (jako má Olympus E1, pozn. DN), to má být aplikováno na závěrce. O perspektivě výroby speciálních objektivů hovořil pan Ishizuka vyhýbavě, řekl jen, že se o takových objektivech uvažuje pro budoucnost.

Pokud jde o barevné podání, Ishizuka řekl, že vývoje firmwaru i hardwaru se účastní i vývojářský tým Koniky, výrobce filmového materiálu. Tým Koniky i Minolty mají různý pohled na reprodukci barev. Minolta akcentuje přirozenou reprodukci, kdežto Konica zdůrazňuje „barvy v uživatelově paměti“ (colours in the users memory). Ishizuka se vyhnul otázce, zdali přístroj bude používat barevný prostor sRGB nebo Adobe RGB (proč ne oba, volitelně? pozn.DN).

Ishizuka naznačuje, že příští modely tohoto přístroje by mohly mít i elektronický hledáček, eventuálně že by mohlo být možné sledovat obrázek na LCD displeji. Byl ale velmi neurčitý stran ceny nového přístroje – v této souvislosti zdůrazňoval jeho technické přednosti, což by mohlo znamenat, že bude dražší, než Canon 300D/Nikon D70.

Konica Minolta Europe zveřejnila některé podrobnosti o chystaném modelu jednooké zrcadlovky. Má být určena širší veřejnosti, jako přímý soupeř Canonu 300D a Nikonu D70. Podrobnosti sdělil pan Keiichi Ishizuka, ředitel vývojového střediska Konica Minolty.
Ishizuka potvrdil, že přístroj bude předveden na Photokině a měl by být v prodeji do konce roku. Vzhledově se nebude příliš lišit od makety předvedené na začátku letošního roku na PMA. O optickém stabilizátoru prozradil, že je jiný, než jaký je v modelech A1 a A2. Princip zůstává, pohyb CCD, ale CCD v zrcadlovce je 3x těžší a musí se pohybovat ve čtyřnásobném rozsahu a čtyřikrát rychleji, než CCD v modelech A. Snímač se pohybuje v rozmezí až 1 cm! Snímač nemá na sobě protiprachové opatření (jako má Olympus E1, pozn. DN), to má být aplikováno na závěrce. O perspektivě výroby speciálních objektivů hovořil pan Ishizuka vyhýbavě, řekl jen, že se o takových objektivech uvažuje pro budoucnost.

Pokud jde o barevné podání, Ishizuka řekl, že vývoje firmwaru i hardwaru se účastní i vývojářský tým Koniky, výrobce filmového materiálu. Tým Koniky i Minolty mají různý pohled na reprodukci barev. Minolta akcentuje přirozenou reprodukci, kdežto Konica zdůrazňuje „barvy v uživatelově paměti“ (colours in the users memory). Ishizuka se vyhnul otázce, zdali přístroj bude používat barevný prostor sRGB nebo Adobe RGB (proč ne oba, volitelně? pozn.DN).

Ishizuka naznačuje, že příští modely tohoto přístroje by mohly mít i elektronický hledáček, eventuálně že by mohlo být možné sledovat obrázek na LCD displeji. Byl ale velmi neurčitý stran ceny nového přístroje – v této souvislosti zdůrazňoval jeho technické přednosti, což by mohlo znamenat, že bude dražší, než Canon 300D/Nikon D70.