Samsung je pořád ještě nováček na poli jednookých zrcadlovek. Recenzovali jsme zde jeho model GX-20, což je modifikace modelu Pentax. Jelikož se chystá zajímavá nabídka kitu tohoto těla s objektivy Tamron, uvítali jsme možnost objektivy za shodných podmínek porovnat.
Jde o objektivy na první pohled nesouměřitelné. Samsung 18-55 mm AL 3.5-5.6 Tamron SP AF 17-50 mm F/2,8 XR Di II Tamron AF 18-250 mm F/3.5-6.3 Di-II Takto objektivy vypadají: ![]() A toto je první srovnání. Jde o výřezy 1:1, přičemž zleva jde o Tamron 18-250, Tamron 17-50 a Samsung 18-55, v nejširším úhlu záběru s plnou světelností: ![]() Je vidět, že setový objektiv si nevede vůbec spatně, nejslabší je Tamron 18-250. A takto to vypadá na delší straně, tedy při ohnisku 50 mm: ![]() Zde je opět setový objektiv nejlepší, ale odstup už není tak značný, kresba je velmi vyrovnaná. Podívejme se teď na průběh ostrosti při jednotlivých clonových stupních, srovnány jsou hodnoty vždy F5.6 / 8.0 / 11 a 16. Samsung 18-55 mm ![]() Nahoře 18 mm, dole 55 mm ohnisko. Je vidět, že už F5.6 je velmi dobře použitelná clona pro maximální kresbu. V praxi je značný odstup od plné světelnosti, nejen v kresbě, ale i v podání stínů, při vyšší clobně jsou stíny více prokreslené. ![]() Tamron SP AF 18-250 mm ![]() Nahoře 18 mm, dole 50 mm ohnisko. Odstup kresby je zde značný, takže radosti začínají na F8.0 při širokém úhlu záběru a dokonce na F11 při ohnisku 50 mm. To je projev onoho kompromisu, o kterém šla řeč výše. Za všechno se platí, i za pohodlí, že v tomto objektivu máme fakticky tři ohnisková pásma v jednom, bez nutnosti výměny. ![]() Tamron SP AF 17-50 mm ![]() Nahoře 17 mm, dole 50 mm ohnisko. Výsledky při menší cloně jsou lepší než v předchozím případě. Nezapomínejme také, že radost zde začíná při F4.0, což je dosti velká hodnota. Clonu F2.8 využijeme v nízkých světelných hladinách, ve kterých bychom museli s menšími světelnostmi zápasit pomocí delších dob osvitu, anebo jich používáme při snímcích s malou hloubkou ostrosti. ![]() Závěr Zde jsou ukázky fotografií v plném rozlišení: |
Samsung je pořád ještě nováček na poli jednookých zrcadlovek. Recenzovali jsme zde jeho model GX-20, což je modifikace modelu Pentax. Jelikož se chystá zajímavá nabídka kitu tohoto těla s objektivy Tamron, uvítali jsme možnost objektivy za shodných podmínek porovnat.
Jde o objektivy na první pohled nesouměřitelné. Samsung 18-55 mm AL 3.5-5.6 Tamron SP AF 17-50 mm F/2,8 XR Di II Tamron AF 18-250 mm F/3.5-6.3 Di-II Takto objektivy vypadají: ![]() A toto je první srovnání. Jde o výřezy 1:1, přičemž zleva jde o Tamron 18-250, Tamron 17-50 a Samsung 18-55, v nejširším úhlu záběru s plnou světelností: ![]() Je vidět, že setový objektiv si nevede vůbec spatně, nejslabší je Tamron 18-250. A takto to vypadá na delší straně, tedy při ohnisku 50 mm: ![]() Zde je opět setový objektiv nejlepší, ale odstup už není tak značný, kresba je velmi vyrovnaná. Podívejme se teď na průběh ostrosti při jednotlivých clonových stupních, srovnány jsou hodnoty vždy F5.6 / 8.0 / 11 a 16. Samsung 18-55 mm ![]() Nahoře 18 mm, dole 55 mm ohnisko. Je vidět, že už F5.6 je velmi dobře použitelná clona pro maximální kresbu. V praxi je značný odstup od plné světelnosti, nejen v kresbě, ale i v podání stínů, při vyšší clobně jsou stíny více prokreslené. ![]() Tamron SP AF 18-250 mm ![]() Nahoře 18 mm, dole 50 mm ohnisko. Odstup kresby je zde značný, takže radosti začínají na F8.0 při širokém úhlu záběru a dokonce na F11 při ohnisku 50 mm. To je projev onoho kompromisu, o kterém šla řeč výše. Za všechno se platí, i za pohodlí, že v tomto objektivu máme fakticky tři ohnisková pásma v jednom, bez nutnosti výměny. ![]() Tamron SP AF 17-50 mm ![]() Nahoře 17 mm, dole 50 mm ohnisko. Výsledky při menší cloně jsou lepší než v předchozím případě. Nezapomínejme také, že radost zde začíná při F4.0, což je dosti velká hodnota. Clonu F2.8 využijeme v nízkých světelných hladinách, ve kterých bychom museli s menšími světelnostmi zápasit pomocí delších dob osvitu, anebo jich používáme při snímcích s malou hloubkou ostrosti. ![]() Závěr Zde jsou ukázky fotografií v plném rozlišení: |