Nezařazené

Nikon D3 – dojmy z první noci

Ani na zahraničních webech nenajdete mnoho ukázkových snímků z nové full size zrcadlovky od Nikonu. Jsem rád, že mám na několik dnů k vyzkoušení tento pozoruhodný přístroj, který znamená novou kapitolu v profi řadě Nikonu. Jsem netrpělivý zřejmě asi jako vy a proto spěchám se zveřejněním aspoň několika ukázkových snímků, pořízených krátce po převzetí přístroje v noční Praze.

První dojmy
Je to „o něčem jiném“ než aparáty amatérské a střední třídy. Doslova obrovské tělo s mohutným batery packem na spodní straně se výborně drží. Pohled do hledáčku je ohromující pro člověka, zvyklého na půlený formát. Odezva spouště je blesková a okamžik zmizení obrazu je takřka nepostřehnutelný.

Vyvážení bílé v automatickém režimu zaznamenává autentickou světelnou atmosféru. Všechny snímky v naší ukázce jsou pořízeny v automatickém režimu WB. Na ukázce č. 2 jsou dvě různé hodnoty barevné teploty světla a přitom snímek nevypadá nepřirozený. Na poslední ukázce si všimněte etiket,ty jsou ve skutečnosti bílé, zde vpravo je histogram. Na něm je vidět posun do červena, ovšem v poměru k modré složce není nijak katastrofální a kdo by tedy chtěl obrázek zkorigovat, neměl by s tím velkou práci.

Dynamický rozsah je obrovský. Dá se to demonstrovat na ukázce č. 9. V pozadí je Novoměstská věž, v noci – a je sama černá. Na osvětlené fasádě jsou přepaly jen v místech, kam přímo dopadá záře reflektorů. V dalších zkouškách pořídím snímky v RAW formátu a jsem si jist, že výsledky budou ještě lepší.

Šum, tento fantom digitální fotografie, zde je sotva postřehnutelný. Díky dynamickému rozsahu a nulovému šumu je tento přístroj ideální pro živou fotografii v nízkých světelných hladinách.

Kresba, tuto kategorii jsem si nechal na konec. Osvědčuje se zásada, že full frame si vyžaduje ty nejlepší objektivy. Nepochodí ten, kdo věří, že s full frame DSLR udělá díru do světa s objektivy pro analog po dědečkovi. Pro první sérii jsem měl k disposici doslova stařičký objektiv 35-70/F2.8 a ten věru svými kresebnými vlastnostmi nestačí době. Berte tedy tento vstup jen jako první ukázku dílčích schopností tohoto unikátního fotoaparátu.

Ukázky:

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12


Ani na zahraničních webech nenajdete mnoho ukázkových snímků z nové full size zrcadlovky od Nikonu. Jsem rád, že mám na několik dnů k vyzkoušení tento pozoruhodný přístroj, který znamená novou kapitolu v profi řadě Nikonu. Jsem netrpělivý zřejmě asi jako vy a proto spěchám se zveřejněním aspoň několika ukázkových snímků, pořízených krátce po převzetí přístroje v noční Praze.

První dojmy
Je to „o něčem jiném“ než aparáty amatérské a střední třídy. Doslova obrovské tělo s mohutným batery packem na spodní straně se výborně drží. Pohled do hledáčku je ohromující pro člověka, zvyklého na půlený formát. Odezva spouště je blesková a okamžik zmizení obrazu je takřka nepostřehnutelný.

Vyvážení bílé v automatickém režimu zaznamenává autentickou světelnou atmosféru. Všechny snímky v naší ukázce jsou pořízeny v automatickém režimu WB. Na ukázce č. 2 jsou dvě různé hodnoty barevné teploty světla a přitom snímek nevypadá nepřirozený. Na poslední ukázce si všimněte etiket,ty jsou ve skutečnosti bílé, zde vpravo je histogram. Na něm je vidět posun do červena, ovšem v poměru k modré složce není nijak katastrofální a kdo by tedy chtěl obrázek zkorigovat, neměl by s tím velkou práci.

Dynamický rozsah je obrovský. Dá se to demonstrovat na ukázce č. 9. V pozadí je Novoměstská věž, v noci – a je sama černá. Na osvětlené fasádě jsou přepaly jen v místech, kam přímo dopadá záře reflektorů. V dalších zkouškách pořídím snímky v RAW formátu a jsem si jist, že výsledky budou ještě lepší.

Šum, tento fantom digitální fotografie, zde je sotva postřehnutelný. Díky dynamickému rozsahu a nulovému šumu je tento přístroj ideální pro živou fotografii v nízkých světelných hladinách.

Kresba, tuto kategorii jsem si nechal na konec. Osvědčuje se zásada, že full frame si vyžaduje ty nejlepší objektivy. Nepochodí ten, kdo věří, že s full frame DSLR udělá díru do světa s objektivy pro analog po dědečkovi. Pro první sérii jsem měl k disposici doslova stařičký objektiv 35-70/F2.8 a ten věru svými kresebnými vlastnostmi nestačí době. Berte tedy tento vstup jen jako první ukázku dílčích schopností tohoto unikátního fotoaparátu.

Ukázky:

1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12