Nezařazené

Naučte se fotografovat dobře krajiny

Tak se jmenuje kniha Guy Edwardese, obsahující 100 rad a tipů, doprovázených fotografiemi. Knihu vydal Zoner Press, na webu Zoneru ji lze získat za 296 korun.
Anglický fotograf Guy Edwardes je specialista na krajinářskou fotografii a vyučuje ji i ve svých kurzech. Pro našince je příjemné, že většina příkladů v knize obsažených pochází z autorovy rodné země – nejsou tu exotické krajiny, nad nimiž bychom mávli rukou: tam se tak jako tak nepodíváme! Samozřejmě, že ty fotografie jsou tak dokonalé, že někdy nad nimi až rezignovaně krčíme rameny: takhle to nikdy nedokážu!
Nicméně i tak je dobře, že nám autor dává nahlédnout do své kuchyně. Z knihy vyplývá, že snímky jsou pořízené klasickou fotografickou cestou, tedy na film. To samozřejmě autora nutí k tomu, aby odvedl definitivní práci už v okamžiku expozice – nemůže spoléhat na důmyslné fotošopí dolaďování. Proto je zde hodně odkazů na práci s polarizačními a přechodovými filtry. Edwardes používá polarizační filtr i k čarování s barvami – například jimi fotografuje květiny v lese, nejde jen o běžně vídané úpravy tonality oblohy. Tu zpracovává přechodovými filtry (které mají různou hustotu). Je zde hodně odkazů na světlo – a je zřejmé, že zásada, že se krajina má fotit buď brzy ráno nebo před západem slunce platí u nás stejně jako v Anglii.
Kniha svým pojetím navazuje na další knihy Zoner Pressu, Naučte se exponovat kreativně, Naučte se vidět kreativně a Naučte se komponovat kreativně. Jediné, co zamrzí, jsou kopýtance v překladu. Perlami typu pro správné umístění filtru nastavte expoziční clonu a podržte tlačítko aretace expozice (pokud ho váš aparát má), takovými skvosty se text hemží a je trochu hlavolam pochopit, co tím chtěl básník říci (v daném případě jde zřejmě prostě o clonu a o kontrolu zaclonění na objektivu jednooké zrcadlovky. Jenže kvůli kráse jazyka si raději otevřu knihu veršů Antonína Sovy, zde hledám spíš poučení a toho je zde dost. Na stránce Zoner Pressu jsou i zazipované ukázky v pdf, můžete si je stáhnout a podívat se na ně.

Tak se jmenuje kniha Guy Edwardese, obsahující 100 rad a tipů, doprovázených fotografiemi. Knihu vydal Zoner Press, na webu Zoneru ji lze získat za 296 korun.
Anglický fotograf Guy Edwardes je specialista na krajinářskou fotografii a vyučuje ji i ve svých kurzech. Pro našince je příjemné, že většina příkladů v knize obsažených pochází z autorovy rodné země – nejsou tu exotické krajiny, nad nimiž bychom mávli rukou: tam se tak jako tak nepodíváme! Samozřejmě, že ty fotografie jsou tak dokonalé, že někdy nad nimi až rezignovaně krčíme rameny: takhle to nikdy nedokážu!
Nicméně i tak je dobře, že nám autor dává nahlédnout do své kuchyně. Z knihy vyplývá, že snímky jsou pořízené klasickou fotografickou cestou, tedy na film. To samozřejmě autora nutí k tomu, aby odvedl definitivní práci už v okamžiku expozice – nemůže spoléhat na důmyslné fotošopí dolaďování. Proto je zde hodně odkazů na práci s polarizačními a přechodovými filtry. Edwardes používá polarizační filtr i k čarování s barvami – například jimi fotografuje květiny v lese, nejde jen o běžně vídané úpravy tonality oblohy. Tu zpracovává přechodovými filtry (které mají různou hustotu). Je zde hodně odkazů na světlo – a je zřejmé, že zásada, že se krajina má fotit buď brzy ráno nebo před západem slunce platí u nás stejně jako v Anglii.
Kniha svým pojetím navazuje na další knihy Zoner Pressu, Naučte se exponovat kreativně, Naučte se vidět kreativně a Naučte se komponovat kreativně. Jediné, co zamrzí, jsou kopýtance v překladu. Perlami typu pro správné umístění filtru nastavte expoziční clonu a podržte tlačítko aretace expozice (pokud ho váš aparát má), takovými skvosty se text hemží a je trochu hlavolam pochopit, co tím chtěl básník říci (v daném případě jde zřejmě prostě o clonu a o kontrolu zaclonění na objektivu jednooké zrcadlovky. Jenže kvůli kráse jazyka si raději otevřu knihu veršů Antonína Sovy, zde hledám spíš poučení a toho je zde dost. Na stránce Zoner Pressu jsou i zazipované ukázky v pdf, můžete si je stáhnout a podívat se na ně.