Nezařazené

Nad jednou fotkou

Naše celoroční soutěž je už v závěrečném čtvrtém kole, máme téma O slavnostech a hostech. Třetí kolo skončilo 15. ledna. Zatím vše proběhlo bez zádrhelů jež by stály za řeč, nicméně ad margo výsledků 3. kola jsem dostal polemický mail. A protože nechci něco zametat pod koberec, zde jest to, oč běží. Pane Neffe, měl bych na Vás dotaz ohledně soutěže, jenž je právě ve 4. kole. Soutěž se mi líbí, sám jsem se zúčastnil některých kol, mám rád Vaše stránky i Vaše články. Nicméně někdy mi opravdu zůstává rozum stát nad hodnocením poroty této soutěže. Někomu se líbí holky, někomu vdolky, to je jasné a není třeba diskutovat o tom, jestli je fotografie A pěknější než fotografie B. Avšak když jsme se s přítelkyní a známýma (všichni nadšení amatérští fotografové) podívali na vyhodnocení 3. kola, zůstali jsme všichni sedět vyloženě s ústy dokořán. Jde o fotografii umístěnou na 4. místě od pana Herolda. Můžete nám prosím nějak objasnit, jak je možné, že snímek s tak otřesnou postprodukcí se může dostat na tak vysoko hodnocenou pozici? Vždyť ty šílené světlé mapy kolem náhrobků a vrcholu vysílače jsou přímo do očí bijící… a dále naprosto šíleným způsobem vyretušovaný sloup el. vedení v pravé části snímku, kdy jsou jasně viditelné jeho zbytky.
Na každou fotografii umístěnou na takto vysokých příčkách se dívám, jak by vypadala ve vytištěné podobě, zda-li bych si ji třeba umístil někam do interiéru jako obraz. Ale toto by byl přece nějaký vtip, kdyby to někde viselo jako dekorace.
Rádi bychom si od Vás přečetli k tomuto „problému“ nějaký komentář.
Pavel Tichý


Ono je to tak, že se velmi často hodnocení liší (jak píšete, někdo holky, někdo vdolky) a tato fotka Pavla Herolda Blízká spojení čtvrtého druhu se při závěrečném porotování pěti porotci vyloupla jako černý kůň ze zadních pozic. I to se stává. Zvláštních světelných úkazů kolem antény a náhrobků jsem si všiml a pokládám je za autorský záměr. Každopádně je to fotka neobvyklá, s nápadem a postřehem a je jaksi jiná v duchu ideje vidět jinak. Přiznám, neobratné retuše vpravo jsem si nevšiml a poprosím autora, aby se na fotku ještě jednou podíval. Pro mě osobně to je jen ilustrace známé skutečnosti, že nápad a neobvyklost převáží nad technickými dokonalostmi. Každopádně děkuji za mail a věřím, že nám zůstanete příznivě nakloněn. Na trosky retuše si porota dá příště větší pozor.
Ondřej Neff