Nezařazené

Nabídka nevšedních rad

A už je tu máme, rady jak řešit sekvenční zachycení stavby domu. Jisté je, že to jde, otázka je, jak na to. Rady uvádím od nejčerstvějších, tedy od těch, co přišly jako poslední.

1. rada
napadlo mne pouzit canon fotacek s CHDK (http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK) a v nem nastvit spravny skript. sam maly canon na cesty mam kvuli hacku foceni do raw, ale skripty jsem neresil. ale pridelat na stativ, na trafo a pres skripty poresit preavidelnou fotku by jit melo.
alespon prosim odkazte cloveku, ktery to resi. pokud se najde postup skriptu, uvitam jej take, za humny mi stavi mensi komplex a presne video v popisovanem duchu bych take uvital, ale nemam cas to resit …
Zmineny script je podle vseho tento: http://chdk.wikia.com/wiki/UBASIC/Scripts:_Ultra_Intervalometer
J.S.

2. rada
Olympus Camedia C4000 + externí napájecí zdroj + software Cam2Com.
B. H.

3. rada
Prvni nefotograficka
ip kamera na stozaru s PPoE nebo i bez nej, ktera by pravidelne (bezna funkce kamer) ukladala na ftp pripojeneho PC nebo primo do Internetu okamzity snimek. Z uvedenych snimku (za podminek, co popisujete) lze udelat docela dobry „„„film“““. Cena takoveho reseni by nepresahla 15000 (kamera, venkovni kryt, kabel, PC nebo GPRS pripojeni k internetu) a mozna ani 10000 pri trose snahy.
druha fotograficka biologove a etologove a ostatni pouzivaji tzv. fotograficke pasti, ktere na signal cidla vyfoti napr. zvire. Fotograficka past obsahuje i napajeci zdroj s kapacitou treba na mesic prace. Pokud by se tazatel neco podobneho pokusil sehnat, bylo by to mozna reseni.
Z vlastni zkusenosti, prubezne snimani lze u vsech Olympusu (510,520, 620, 30 atd.) provadet pres primo firemni SW FotoStudio, nicmene pro uvedene bych nedoporucoval. Slo by take snadno realizovat (pro ruzne pristroje) dalkovou spoust s kabelem, modifikovanou o periodicke spinani, nicmene zustava pak problem s napajenim vlastniho pristroje a take probouzenim ze sleep modu, coz kazdy vyrobce realizuje jinak.
O.S.

Před léty úspěšně řešili tvůrci digitálního filmu o přeměně města Ostravy. Film vznikal několik let a byl pořízen cca 30 fotodigitály RICOH s intervalometrem. Vznikl tak nevšední a působivý film o tom jak se měnila Ostrava. Film byl vysílán také Českou televizi Ostrava a měl úspěch. Autořili filmu rozestavili tenkrát cca 30 těchto fotoaparátu po různých místech Ostravy (většinou to byly byty a nebo veřejně nepřístupná místa).
Před rokem jsem kupoval svému strýci malý „jednoduchý“ digitál Samsung (2100,- Kč). Tento přístroj měl v sobě zabudovaný intervalometr poměrně velkého rozsahu. Stačilo připojit síťový zdroj, nastavit interval (pokud si pamatuji tak umožňoval snad až 24 hod. prodlevu) a vložit dostatečně velkou SD kartu. Takže je zapotřebí se podívat se po takovém digitálu (Samsung většinou „cpe“ do svých přístrojů i takové „zbytečné“ funkce) a najít si vhodné místo (třeba u někoho v bytě za oknem), postavit stativ a může se realizovat „film“. Vzhledem ceně takového Samsungu by jistě bylo možné tento přístroj umístit v prosklené krabici i někam na stožár a zajistit mu jen zdroj napájení . Při nastavení intervalu 24 hodin je schopen s jednou dvougigovou SD kartou pokrýt časový úsek i více než dva roky.
A.K.


Podstatnou informaci poslal můj kolega z Idifu, fotograf Vít Mádr: Stejné téma řešil můj brněnský kolega a kamarád Stanislav krčmař www.zegetv.cz, který takto dokumentoval stavbu brněnského nákupního centra Vaňkovka. Je skutečně úžasné vidět nakonec celý film snímků ze stejného místa a sledovat, jak stavba rostla. Jakou techniku pan Krčmař použil nevím, předpokládám však, že by se dalo jej zeptat. Na jeho stránkách je kontakt.

Názor Digineffu
Největší problém vidím v adjustaci. Adjustaci kompaktu na dva roky někam na Vydrholec nevidím jako reálnou věc. Ostatně, i kvůli takové banalitě, jako je nebezpečí krádeže. Řešení vidím v pevně zabetonovaném loži a do něho ad hoc vkládaného přístroje. Video Vaňkovky jsem neviděl, viděl jsem ale takovéto záznamy staveb mrakodrapů a mostů v Americe – ty sekvence jsou vždycky hodně rozklepané a trhané, už kvůli tomu, že každé okno je exponované za jiných světelných podmínek. Je také možno vypočítat, jak dlouhá ta sekvence má být. Kdyby se fotil jeden snímek denně, při frekvenci 25 snímků / sec to vychází na cca 15 vteřin. Je to moc nebo málo? To už je otázka, abych tak řekl, tvůrčí.
O.N.

A už je tu máme, rady jak řešit sekvenční zachycení stavby domu. Jisté je, že to jde, otázka je, jak na to. Rady uvádím od nejčerstvějších, tedy od těch, co přišly jako poslední.

1. rada
napadlo mne pouzit canon fotacek s CHDK (http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK) a v nem nastvit spravny skript. sam maly canon na cesty mam kvuli hacku foceni do raw, ale skripty jsem neresil. ale pridelat na stativ, na trafo a pres skripty poresit preavidelnou fotku by jit melo.
alespon prosim odkazte cloveku, ktery to resi. pokud se najde postup skriptu, uvitam jej take, za humny mi stavi mensi komplex a presne video v popisovanem duchu bych take uvital, ale nemam cas to resit …
Zmineny script je podle vseho tento: http://chdk.wikia.com/wiki/UBASIC/Scripts:_Ultra_Intervalometer
J.S.

2. rada
Olympus Camedia C4000 + externí napájecí zdroj + software Cam2Com.
B. H.

3. rada
Prvni nefotograficka
ip kamera na stozaru s PPoE nebo i bez nej, ktera by pravidelne (bezna funkce kamer) ukladala na ftp pripojeneho PC nebo primo do Internetu okamzity snimek. Z uvedenych snimku (za podminek, co popisujete) lze udelat docela dobry „„„film“““. Cena takoveho reseni by nepresahla 15000 (kamera, venkovni kryt, kabel, PC nebo GPRS pripojeni k internetu) a mozna ani 10000 pri trose snahy.
druha fotograficka biologove a etologove a ostatni pouzivaji tzv. fotograficke pasti, ktere na signal cidla vyfoti napr. zvire. Fotograficka past obsahuje i napajeci zdroj s kapacitou treba na mesic prace. Pokud by se tazatel neco podobneho pokusil sehnat, bylo by to mozna reseni.
Z vlastni zkusenosti, prubezne snimani lze u vsech Olympusu (510,520, 620, 30 atd.) provadet pres primo firemni SW FotoStudio, nicmene pro uvedene bych nedoporucoval. Slo by take snadno realizovat (pro ruzne pristroje) dalkovou spoust s kabelem, modifikovanou o periodicke spinani, nicmene zustava pak problem s napajenim vlastniho pristroje a take probouzenim ze sleep modu, coz kazdy vyrobce realizuje jinak.
O.S.

Před léty úspěšně řešili tvůrci digitálního filmu o přeměně města Ostravy. Film vznikal několik let a byl pořízen cca 30 fotodigitály RICOH s intervalometrem. Vznikl tak nevšední a působivý film o tom jak se měnila Ostrava. Film byl vysílán také Českou televizi Ostrava a měl úspěch. Autořili filmu rozestavili tenkrát cca 30 těchto fotoaparátu po různých místech Ostravy (většinou to byly byty a nebo veřejně nepřístupná místa).
Před rokem jsem kupoval svému strýci malý „jednoduchý“ digitál Samsung (2100,- Kč). Tento přístroj měl v sobě zabudovaný intervalometr poměrně velkého rozsahu. Stačilo připojit síťový zdroj, nastavit interval (pokud si pamatuji tak umožňoval snad až 24 hod. prodlevu) a vložit dostatečně velkou SD kartu. Takže je zapotřebí se podívat se po takovém digitálu (Samsung většinou „cpe“ do svých přístrojů i takové „zbytečné“ funkce) a najít si vhodné místo (třeba u někoho v bytě za oknem), postavit stativ a může se realizovat „film“. Vzhledem ceně takového Samsungu by jistě bylo možné tento přístroj umístit v prosklené krabici i někam na stožár a zajistit mu jen zdroj napájení . Při nastavení intervalu 24 hodin je schopen s jednou dvougigovou SD kartou pokrýt časový úsek i více než dva roky.
A.K.


Podstatnou informaci poslal můj kolega z Idifu, fotograf Vít Mádr: Stejné téma řešil můj brněnský kolega a kamarád Stanislav krčmař www.zegetv.cz, který takto dokumentoval stavbu brněnského nákupního centra Vaňkovka. Je skutečně úžasné vidět nakonec celý film snímků ze stejného místa a sledovat, jak stavba rostla. Jakou techniku pan Krčmař použil nevím, předpokládám však, že by se dalo jej zeptat. Na jeho stránkách je kontakt.

Názor Digineffu
Největší problém vidím v adjustaci. Adjustaci kompaktu na dva roky někam na Vydrholec nevidím jako reálnou věc. Ostatně, i kvůli takové banalitě, jako je nebezpečí krádeže. Řešení vidím v pevně zabetonovaném loži a do něho ad hoc vkládaného přístroje. Video Vaňkovky jsem neviděl, viděl jsem ale takovéto záznamy staveb mrakodrapů a mostů v Americe – ty sekvence jsou vždycky hodně rozklepané a trhané, už kvůli tomu, že každé okno je exponované za jiných světelných podmínek. Je také možno vypočítat, jak dlouhá ta sekvence má být. Kdyby se fotil jeden snímek denně, při frekvenci 25 snímků / sec to vychází na cca 15 vteřin. Je to moc nebo málo? To už je otázka, abych tak řekl, tvůrčí.
O.N.