Nezařazené

Na karnevalu s bleskem

Takže znovu na karnevalu, tentokrát v Benátkách. Máme za sebou první focení, brzy ráno, jsme zmrzlí ale vcelku spokojení. Masek je tu hodně a je vcelku pěkné počasí. A jak se fotilo s bleskem?

Ranní prezentace masek je typická atrakce benátského karnevalu. V tuhle dobu, je 17. února, svítá v Benátkách v půl sedmé, o čtvrt hodiny to začalo být zajímavé a ve čtvrt na osm vyšlo slunce..  Znamená to, že se světlo neustále mění. Je vcelku jednoduché pořídit statickou fotku krajiny nebo nějakou tu městskou scenérii. Jenže teď šlo o to fotit karnevalové masky.

Takže znovu na karnevalu, tentokrát v Benátkách. Máme za sebou první focení, brzy ráno, jsme zmrzlí ale vcelku spokojení. Masek je tu hodně a je vcelku pěkné počasí. A jak se fotilo s bleskem?

Ranní prezentace masek je typická atrakce benátského karnevalu. V tuhle dobu, je 17. února, svítá v Benátkách v půl sedmé, o čtvrt hodiny to začalo být zajímavé a ve čtvrt na osm vyšlo slunce..  Znamená to, že se světlo neustále mění. Je vcelku jednoduché pořídit statickou fotku krajiny nebo nějakou tu městskou scenérii. Jenže teď šlo o to fotit karnevalové masky.
Blesk je ideální prostředek na vyrovnání světelných hladin. Pokud je světlo stálé, například v noci, je dobře nastavit nejdřív expozici pro celkové osvětlení. V noci to dělám vždycky v manuálním režimu. Tím se vyvaruji nežádoucího vlivu náhodných zdrojů světla: jinak by se expozice zásadně měnila podle toho, jestli je v záběru dejme tomu výrazná lampa anebo do záběru vjede auto a zasvítí do objektivu reflektory. Ruční expozice je dokonalá pojistka proti takovým změnám.
Situace kterou popisuji je však jiná – světlo se mění,. Proto jsem pracoval v režimu priority clony a hlídal jsem si expoziční kompenzaci. Jde o to, aby pozadí bylo dostatečně prokreslené a barevně zajímavé.
A co s tím bleskem?
Vestavěný blesk také lze regulovat. Obvykle začínám na – 1 a podle potřeby kompenzaci měním, někdy je třeba jít až na – 3. Záleží na mnoha okolnostech, jakou kompenzaci blesku nastavit.

Když je expozice správně naladěna, není poznat, že byl snímek pořízený s podporou blesku.
Blesk dokáže vyrovnat i silné světelné rozdíly – tady je dokonce v záběru slunce, které právě vyšlo nad obzor.
Snímek byl pořízen bleskem připevněným k přístroji. Je to pohodlné, je to operativní – a v tomto specifickém případě je to výhodné z toho důvodu, že světlo blesku zasáhne oči masky, tedy pronikne otvory v masce. Externí blesk lze ovládat i mimo tělo přístroje, ale pak bychom oči bleskem nezasáhli. O této zajímavé technice si povíme jindy