Nebojte se temného pozadí. Není na něm nic pochmurného, tedy, nemusí na něm být nic pochmurného. Někdy působí naopak pěkně svěže, protože pomáhá vypíchnout jasné barvy. Podívejme se na pár ukázek.
Tohle jsou lístečky zrovna vylíhlé, foceno v letošním předjaří. Všimněte si, že na pozadí zelené trávy splývají, kdežto na pozadí tmavé kůry kmene stromu vypadají mnohem líp. Nemusíme se bát, že pozadí bude rušit – pokud použijeme dlouhého ohniska a hloubku ostrosti ještě zmenšíme použitím malé clony – pokud je objektiv kvalitní, nemusíme se bát ani plné světelnosti,. Ale pozor, levnější objektivy bývají v plné světelnosti hodně špatné, takže nejdřív prozkoumejte vlastnosti svého objektivu i po této stránce!
Tato ukázka jde hodně do temných tónů celá. Barva lístků dodává obrázku teplejší tón. Ani v tomto případě není čeho se bát. Můžeme jít ale ještě do temnějších poloh.
Tady si už hrajeme s téměř černými tóny – a tohoto efektu se použije ke zvýraznění vody. Recept je pořád stejný – dlouhé ohnisko a malá hloubka ostrosti podtrhnutá plnou světelností. Nepotřebujete žádné superdrahé zrcadlovky – chce to ovšem kompakt s ultrazoomem, aspoň 1:10. Což dnes není naštěstí žádný luxus.
Kdo si pozorně prohlédl předchozí ukázku, pochopil, oč tu běží – klíčem je i protisvětlo. Dobře je to vidět na této ukázce, kde protisvětlem prozáření lístečky kontrastují se skoro černým, naprosto rozostřeným pozadím. Celý trik si uvědomíme srovnáním stejného motivu, avšak fotografovaného se sluncem v zádech:
Tento snímek působí mdle,. málo šťavnatě. Takže, abychom to shrnuli:
|
Nebojte se temného pozadí. Není na něm nic pochmurného, tedy, nemusí na něm být nic pochmurného. Někdy působí naopak pěkně svěže, protože pomáhá vypíchnout jasné barvy. Podívejme se na pár ukázek.
Tohle jsou lístečky zrovna vylíhlé, foceno v letošním předjaří. Všimněte si, že na pozadí zelené trávy splývají, kdežto na pozadí tmavé kůry kmene stromu vypadají mnohem líp. Nemusíme se bát, že pozadí bude rušit – pokud použijeme dlouhého ohniska a hloubku ostrosti ještě zmenšíme použitím malé clony – pokud je objektiv kvalitní, nemusíme se bát ani plné světelnosti,. Ale pozor, levnější objektivy bývají v plné světelnosti hodně špatné, takže nejdřív prozkoumejte vlastnosti svého objektivu i po této stránce!
Tato ukázka jde hodně do temných tónů celá. Barva lístků dodává obrázku teplejší tón. Ani v tomto případě není čeho se bát. Můžeme jít ale ještě do temnějších poloh.
Tady si už hrajeme s téměř černými tóny – a tohoto efektu se použije ke zvýraznění vody. Recept je pořád stejný – dlouhé ohnisko a malá hloubka ostrosti podtrhnutá plnou světelností. Nepotřebujete žádné superdrahé zrcadlovky – chce to ovšem kompakt s ultrazoomem, aspoň 1:10. Což dnes není naštěstí žádný luxus.
Kdo si pozorně prohlédl předchozí ukázku, pochopil, oč tu běží – klíčem je i protisvětlo. Dobře je to vidět na této ukázce, kde protisvětlem prozáření lístečky kontrastují se skoro černým, naprosto rozostřeným pozadím. Celý trik si uvědomíme srovnáním stejného motivu, avšak fotografovaného se sluncem v zádech:
Tento snímek působí mdle,. málo šťavnatě. Takže, abychom to shrnuli:
|