Obvykle tu nereferuji o přístrojích v cenové relaci nad 10 tisíc dolarů, ale dnes udělám výjimku. Pro mě je Mamiya srdeční záležitost, s modelem RB67 jsem strávil blažené čtyři roky v Ústředí lidové umělecké výroby a s potěšením vidím, že legenda pokračuje. Tak dovolte aspoň krátké uvedení. Přístroj je koncepčně totožný se svým dávným analogovým předchůdcem. V podstatě sestává ze tří modulů: objektiv (ten není v ceně!) má v sobě centrální závěrku – každý objektiv má svoji. Pak přijde tělo a v něm je to, čemu se říkalo dvojitý výtah, můžete totiž vysunout standartu s objektivem dopředu, takže to funguje jako mezikroužek, lze fotit makrosnímky. Je to samozřejmě zrcadlovka, to asi každý pozná podle šachty pro matnici. No a vzadu je digitální stěna, ta je na otočném segmentu, takže fotky na výšku a na šířku lze dělat, aniž bychom museli točit s přístrojem. ![]() ![]() |
Obvykle tu nereferuji o přístrojích v cenové relaci nad 10 tisíc dolarů, ale dnes udělám výjimku. Pro mě je Mamiya srdeční záležitost, s modelem RB67 jsem strávil blažené čtyři roky v Ústředí lidové umělecké výroby a s potěšením vidím, že legenda pokračuje. Tak dovolte aspoň krátké uvedení. Přístroj je koncepčně totožný se svým dávným analogovým předchůdcem. V podstatě sestává ze tří modulů: objektiv (ten není v ceně!) má v sobě centrální závěrku – každý objektiv má svoji. Pak přijde tělo a v něm je to, čemu se říkalo dvojitý výtah, můžete totiž vysunout standartu s objektivem dopředu, takže to funguje jako mezikroužek, lze fotit makrosnímky. Je to samozřejmě zrcadlovka, to asi každý pozná podle šachty pro matnici. No a vzadu je digitální stěna, ta je na otočném segmentu, takže fotky na výšku a na šířku lze dělat, aniž bychom museli točit s přístrojem. ![]() ![]() |