Nezařazené

Konica Minolta končí ve fotu

Kdyby mi někdo včera ráno řekl, že v pátek budu psát tento článek, myslel bych si, že nemá v hlavě všechno v pořádku. Je to ale skutečnost, Konica Minolta odejde z fotografické branže k 31. březnu 2006. Filmy a papíry bude vyrábět do 31. března 2007, avšak bude produkci plynule snižovat. Pokud jde o minilaby, i ty skončí k 31. březnu 2006, údržbu stávajících strojů převezme Noritsu. Definitivně se Minolta stáhne z fota ke konci září 2007. Ze stávajících 33 tisíc zaměstnanců propustí 3700, také k 30.9.2007.
Připomenu, že u nás byla vždy známá spíš Minolta než Konica. Minolta je tradiční výrobce fotografických přístrojů a její Hi-matic F byl ještě na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let nesmírně oblíbený analogový kompakt. Konica byla známí spíš jako výrobce méně náročných filmových materiálů. V roce 2003 se obě firmy spojily – původně měla Minolta pokračovat jako výrobce fotoaparátů, pak si Konica prosadila, že bude v názvu také, takže jsme si museli zvyknout na Konica-Minoltu. Netroufnu si analyzovat, zdali to bylo šťastné nebo nešťastné rozhodnutí.

O čem není pochyb je to, že produkty Konica-Minolty byly na vysoké technické úrovni. Minolta byla první, která přišla s pětimegovým fotoaparátem a její systém optické stabilizace snímače je doslova revoluční. Je moc dobře, že se bude ve výrobě pokračovat, i když, jak to vypadá, pod značkou Sony. Z tiskové zprávy plyne, že firma bude výrobky dále produkovat, avšak pro Sonyho. Podle oficiálních zpráv Sony přebírá i servis dosavadních výrobků Konica-Minolty, takže stávající majitelé těchto přístrojů se nemusejí bát, že zůstanou na holičkách. Ostatně, spolupráce KM a Sonyho byla oznámena před koncem roku a to zřejmě byla příprava ke kroku, k němuž došlo teď.

Budou další následovat? Je zřejmé, že konkurenční tlak sílí a že problém není tolik v technické oblasti, jako ve schopnosti prosadit i ty výborné výrobky na trhu. Opakuji, že problém Konica-Minolty naprosto nebyl v kvalitě přístrojů. Je také třeba vzít v úvahu specializaci. Z údajů o personálních stavech je vidět, že se o oblast fota staralo cca 12% zaměstnanců firmy. Můžeme si tedy udělat obrázek o proporci oblasti fota ve sféře firmy.

Co říci závěrem?
Radost z toho nemám a podotknu tedy už jen jedno: bude se mi po Minoltě stýskat.

Kdyby mi někdo včera ráno řekl, že v pátek budu psát tento článek, myslel bych si, že nemá v hlavě všechno v pořádku. Je to ale skutečnost, Konica Minolta odejde z fotografické branže k 31. březnu 2006. Filmy a papíry bude vyrábět do 31. března 2007, avšak bude produkci plynule snižovat. Pokud jde o minilaby, i ty skončí k 31. březnu 2006, údržbu stávajících strojů převezme Noritsu. Definitivně se Minolta stáhne z fota ke konci září 2007. Ze stávajících 33 tisíc zaměstnanců propustí 3700, také k 30.9.2007.
Připomenu, že u nás byla vždy známá spíš Minolta než Konica. Minolta je tradiční výrobce fotografických přístrojů a její Hi-matic F byl ještě na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let nesmírně oblíbený analogový kompakt. Konica byla známí spíš jako výrobce méně náročných filmových materiálů. V roce 2003 se obě firmy spojily – původně měla Minolta pokračovat jako výrobce fotoaparátů, pak si Konica prosadila, že bude v názvu také, takže jsme si museli zvyknout na Konica-Minoltu. Netroufnu si analyzovat, zdali to bylo šťastné nebo nešťastné rozhodnutí.

O čem není pochyb je to, že produkty Konica-Minolty byly na vysoké technické úrovni. Minolta byla první, která přišla s pětimegovým fotoaparátem a její systém optické stabilizace snímače je doslova revoluční. Je moc dobře, že se bude ve výrobě pokračovat, i když, jak to vypadá, pod značkou Sony. Z tiskové zprávy plyne, že firma bude výrobky dále produkovat, avšak pro Sonyho. Podle oficiálních zpráv Sony přebírá i servis dosavadních výrobků Konica-Minolty, takže stávající majitelé těchto přístrojů se nemusejí bát, že zůstanou na holičkách. Ostatně, spolupráce KM a Sonyho byla oznámena před koncem roku a to zřejmě byla příprava ke kroku, k němuž došlo teď.

Budou další následovat? Je zřejmé, že konkurenční tlak sílí a že problém není tolik v technické oblasti, jako ve schopnosti prosadit i ty výborné výrobky na trhu. Opakuji, že problém Konica-Minolty naprosto nebyl v kvalitě přístrojů. Je také třeba vzít v úvahu specializaci. Z údajů o personálních stavech je vidět, že se o oblast fota staralo cca 12% zaměstnanců firmy. Můžeme si tedy udělat obrázek o proporci oblasti fota ve sféře firmy.

Co říci závěrem?
Radost z toho nemám a podotknu tedy už jen jedno: bude se mi po Minoltě stýskat.