Nezařazené

Kompozice – zaměřeno na přesnost

Třetí díl videoseriálu věnovaného fotografické kompozici jsem zaměřil na přesnost. Jak má být umístěn motiv v rámci záběru? Určitě ne nahodile. Často záleží na centimetrové změně postavení fotoaparátu, tak malé jsou rozdíly, dělící dobrou a pokaženou fotografii.

Co mám na mysli si ukážeme na příkladu. Tato fotka je pořízena zcela nahodile. Figurka, rám skleněného stolu a stín na stěně jsou ve zmatku, je tam skrumáž.

Třetí díl videoseriálu věnovaného fotografické kompozici jsem zaměřil na přesnost. Jak má být umístěn motiv v rámci záběru? Určitě ne nahodile. Často záleží na centimetrové změně postavení fotoaparátu, tak malé jsou rozdíly, dělící dobrou a pokaženou fotografii.

Co mám na mysli si ukážeme na příkladu. Tato fotka je pořízena zcela nahodile. Figurka, rám skleněného stolu a stín na stěně jsou ve zmatku, je tam skrumáž.


Nepatrná změna polohy přístroje to hodně zlepšila, nicméně vadí mi, že stín se kryje s osou figurky.


Další změna. Mnohem lepší, ale okraj stínu se dotýká hlavy figurky a ručičky se dotýkají kovového rámu.


Takhle si myslím, že je to v podstatě v pořádku. Stín dělá rámec nad hlavou a červené ručičky jsou na klidném pozadí.


Ve třetím díle naší videoškoly, kterou natáčím ve spolupráci s Aaronem, zůstáváme ve Vojanových sadech. Vysvětluju zde postup, jak si počínat, aby kompozice byla – přesná.