Nezařazené

High key

Vysoký klíč vám asi moc neřekne, spíš znáte termín high key.Však taky myslím ten překlad ironicky, samozřejmě že se používá anglický termín označující znímky ve vysoké jasové oblasti. V naší galerii se objevila hezká ukázka tohoto zobrazení. Autor se podepisuje nickem Imi a snímek se jmenuje Magdi. V čem je podstata high key zobrazení?
Není to „přeexponovaný obrázek“, jak se někdy lidé domnívají. Je to snímek, kde většina kresby je posazena do vysokých jasových úrovních. Podívejme se na histogram tohoto obrázku, ten nám o něm poví víc než slova:

Kresba začíná někde na úrovni 102, až do 213 jsou vysoké hodnoty šedých ploch, ale všimněte si, že pak graf klesá a bílá v něm skoro není. Jakmile se podíváme na přepaly, zjistíme, že jsou tam nepatrná místečka přepalů v modrém kanálu. Tonálně je tedy obrázek naprosto v pořádku.

Není snadné takový high key obraz vytvořit. Zde je takřka návod na to, jak se to má dělat: dívka je blondýna, prádlo má na sobě bílé a je v prostředí bíle vykachlíkované koupelny. Líčení očí je výrazné, kontrastní. Důležité jje i svícení. To musí být také velmi měkké, nekontrastní, avšak nikoli ploché. Tady se to povedlo dokonale. Autor snímek pořídil Canonem 20D, objektivem nastaveným na ekv. 224 mm – tedy poměrně dlouhým ohniskem, při cloně F13.
Šťastné bylo i převedení do modrého tónu, ten je velmi studený a podtrhuje vyznění obrázku. Opak tohoto přístupu je low key, o něm snad někdy příště, až v naší galerii na pěkný příklad narazím.

Před Vánocemi jsem dostal doplňující údaje od autora:
Fotka je zachycena v male divadelni koupelne 2×1,5m, byla tak mala, ze jsem musel nasadit 28mm objetiv – tedy 45 ekvivalent. (ne 224mm) Toho jemneho denniho svetla je dosazeno ABC sluničkem. Nasledna uprave v PS, cross process a inkoustovy modry preliv, ktery dopomuze dorovnat urovne do high key. Preji pekny den, Lucas Dvorak.

Za ten ekvivalent se omlouvám, ale tak to bylo uvedeno v popisu fotky. A děkuji za doplnění!




Vysoký klíč vám asi moc neřekne, spíš znáte termín high key.Však taky myslím ten překlad ironicky, samozřejmě že se používá anglický termín označující znímky ve vysoké jasové oblasti. V naší galerii se objevila hezká ukázka tohoto zobrazení. Autor se podepisuje nickem Imi a snímek se jmenuje Magdi. V čem je podstata high key zobrazení?
Není to „přeexponovaný obrázek“, jak se někdy lidé domnívají. Je to snímek, kde většina kresby je posazena do vysokých jasových úrovních. Podívejme se na histogram tohoto obrázku, ten nám o něm poví víc než slova:

Kresba začíná někde na úrovni 102, až do 213 jsou vysoké hodnoty šedých ploch, ale všimněte si, že pak graf klesá a bílá v něm skoro není. Jakmile se podíváme na přepaly, zjistíme, že jsou tam nepatrná místečka přepalů v modrém kanálu. Tonálně je tedy obrázek naprosto v pořádku.

Není snadné takový high key obraz vytvořit. Zde je takřka návod na to, jak se to má dělat: dívka je blondýna, prádlo má na sobě bílé a je v prostředí bíle vykachlíkované koupelny. Líčení očí je výrazné, kontrastní. Důležité jje i svícení. To musí být také velmi měkké, nekontrastní, avšak nikoli ploché. Tady se to povedlo dokonale. Autor snímek pořídil Canonem 20D, objektivem nastaveným na ekv. 224 mm – tedy poměrně dlouhým ohniskem, při cloně F13.
Šťastné bylo i převedení do modrého tónu, ten je velmi studený a podtrhuje vyznění obrázku. Opak tohoto přístupu je low key, o něm snad někdy příště, až v naší galerii na pěkný příklad narazím.

Před Vánocemi jsem dostal doplňující údaje od autora:
Fotka je zachycena v male divadelni koupelne 2×1,5m, byla tak mala, ze jsem musel nasadit 28mm objetiv – tedy 45 ekvivalent. (ne 224mm) Toho jemneho denniho svetla je dosazeno ABC sluničkem. Nasledna uprave v PS, cross process a inkoustovy modry preliv, ktery dopomuze dorovnat urovne do high key. Preji pekny den, Lucas Dvorak.

Za ten ekvivalent se omlouvám, ale tak to bylo uvedeno v popisu fotky. A děkuji za doplnění!