Nezařazené

Fotografický blog – černoši v tunelu

Nebyli to zrovna černoši v tunelu. Byli to katalánští kajícníci, kteří kráčeli letos o Velkém pátku bosky po studené dlažbě Barcelony se svícemi v rukou a doprovázeli přenosné katafalky, připomínající utrpení Kristovo. V černých kápích splývali s tmou. Jak se taková věc fotí?
Samozřejmě, že špatně. Nikon D100 jsem nastavil na nejvyšší citlivost 1600 ISO, WB na žárovkové osvětlení. Víc se pro zdar věci nedalo dělat. Nezbylo než se pohybovat v oblastech kolem 1/10 sec, samozřejmě na plnou světelnost objektivu.
Takové fotografování je vždycky sázka do loterie – nemáte plnou kontrolu nad výsledkem. Stačí, aby se někdo hnul a už je rozmazaný. Proto je třeba pořídit značné množství snímků a vybírat. Dobré je vybrat takové stanoviště, aby se „černoši“ ze tmy pokud možno vyloupli. Zde je první výběr:


Detail mnohdy pomůže. Jenže chceme taky udělat nějaký ten celkový obrázek.


Nakonec jsem při úpravě sáhl k převedení do temně hnědé barvy. Myslím, že k ponuré atmosféře tohoto mystéria se redukce barev hodí. Takže tato trojice se mi nakonec líbila nejvíc:

Snímek zde vlevo je na stránce dvakrát, v první skupině nahoře je barevný. Tím netvrdím, že barevně redukované snímky jsou automaticky lepší, než ty barevné. Záleží na pocitu – jaký výsledek vás víc potěší.


Nebyli to zrovna černoši v tunelu. Byli to katalánští kajícníci, kteří kráčeli letos o Velkém pátku bosky po studené dlažbě Barcelony se svícemi v rukou a doprovázeli přenosné katafalky, připomínající utrpení Kristovo. V černých kápích splývali s tmou. Jak se taková věc fotí?
Samozřejmě, že špatně. Nikon D100 jsem nastavil na nejvyšší citlivost 1600 ISO, WB na žárovkové osvětlení. Víc se pro zdar věci nedalo dělat. Nezbylo než se pohybovat v oblastech kolem 1/10 sec, samozřejmě na plnou světelnost objektivu.
Takové fotografování je vždycky sázka do loterie – nemáte plnou kontrolu nad výsledkem. Stačí, aby se někdo hnul a už je rozmazaný. Proto je třeba pořídit značné množství snímků a vybírat. Dobré je vybrat takové stanoviště, aby se „černoši“ ze tmy pokud možno vyloupli. Zde je první výběr:


Detail mnohdy pomůže. Jenže chceme taky udělat nějaký ten celkový obrázek.


Nakonec jsem při úpravě sáhl k převedení do temně hnědé barvy. Myslím, že k ponuré atmosféře tohoto mystéria se redukce barev hodí. Takže tato trojice se mi nakonec líbila nejvíc:

Snímek zde vlevo je na stránce dvakrát, v první skupině nahoře je barevný. Tím netvrdím, že barevně redukované snímky jsou automaticky lepší, než ty barevné. Záleží na pocitu – jaký výsledek vás víc potěší.