Nezařazené

Fotoaparát od Apple

Od té doby, co umřel Steve Jobs, spekuluje se o jeho dalších plánech. Údajně zamýšlel uskutečnit technologické převraty v televizi, v e-knihách a také ve fotografii. Nás samozřejmě nejvíc zajímá do třetí. Vždyť Apple už byl průkopníkem digitální fotografie! Jeho Apple Quick také přišel na trh v roce 1994 a byl to vůbec první komerčně vyráběný digitální fotoaparát. Vyráběl se tři roky… a výrobu zatrhl právě Steve Jobs, který se do Apple vrátil. Důvod byl prostý, na trh vstoupily firmy spojené s fotografickým průmyslem, Canon, Fujifilm, Kodak a Nikon a Quick se také špatně prodával – což mu ovšem nebere slávu být první. Teď ale píšeme rok 2012… Nezávislý informační zdroj iLounge zveřejnil spisek „The New iPad buyer´s guide“, něco jako Průvodce nového majitele iPadu, a tam na stranách 152 153 se píše o zařízení které se jmenuje iSight. V záhlaví se píše:

Steve Jobs zamýšlel znovu vynalézt fotografii, ale bez těch maličkých součástek, které najdete v iPhonech a iPadech. Zde je vysvětlení, proč zamýšlí vstoupit na fotografický trh s objemem 68 miliard. V materiálu se vysvětluje koncept chystaného zařízení. Základem má být jednoduchost obsluhy a maximální kvalita výstupu. Odvolává se na Lytro Light Field Cameru a v materiálu je dokonce obrázek, který Lytro připomíná. Píše se zde, že by přístroj měl mít vestavěný zoom, avšak mnohem větší displej než Lytro. Displej bude samozřejmě dotykový a fotoaparát se bude ovládat dotyky a gesty. Aple má úmyslu vytvořit fotoaparát s kvalitou zrcadlovky a ovládáním Apple – s napojením na iCloud. V dubnu 2012 Apple obnovil ochrannou známku iSight. Tu zavedl v roce 2003 pro kamery užasné pro videokonference a odstoupil od ní v roce 2010.

V materiálu je ještě jedna zmínka o přístroji Lytro. „Nic nesvědčí o tom, že by Apple zamýšlel koupit společnost Lytro“. Dokonce se tu píše, že technologie Lytro není zralá, neboť za cenu velkých datových objemů produkuje obrázky s příliš malým rozlišením. Pro budoucnost tedy není nic vyloučeno, avšak pro současnou chvíli je to nepravděpodobné.

Úvaha končí odstavcem týkajícím se ceny produktu. Měl by být cenově dostupný. Většina kompaktů dnes stojí 400 dolarů a méně, píše se tu, a cenově by chtěl zapadnout do hlavního proudu na trhu. Nezbývá než předvídat, kdy se projekt uskuteční. Bude to podle iLounge poté, kdy Apple vstoupí do televizní branže. A na tomto vánočním trhu se tedy nový iSight jistě (skoro jistě) neobjeví, ale příště… kdo ví?