Asi všichni víme, čemu se říká panning – sledujeme fotoaparátem rychle se pohybující objekt. Když pánbu dá, objekt bude ostrý a pozadí mázlé. Když pánbu nedá, což obvykle nedá, je mázlé všechno. Anebo je všechno naopak ostré a to taky není dobře. Podívejte se na ukázku. Zachytil jsem antilopu se všemi čtyřmi ve vzduchu, to se stává málokdy, obvykle má jednu nohu na zemi. Je to focené tisícinou a ostré je i zvíře, i tráva pod ním. Fotky si můžete stáhnout, abyste si to mohli zkusit sami.
Asi všichni víme, čemu se říká panning – sledujeme fotoaparátem rychle se pohybující objekt. Když pánbu dá, objekt bude ostrý a pozadí mázlé. Když pánbu nedá, což obvykle nedá, je mázlé všechno. Anebo je všechno naopak ostré a to taky není dobře. Podívejte se na ukázku. Zachytil jsem antilopu se všemi čtyřmi ve vzduchu, to se stává málokdy, obvykle má jednu nohu na zemi. Je to focené tisícinou a ostré je i zvíře, i tráva pod ním. Fotky si můžete stáhnout, abyste si to mohli zkusit sami.
Teď to rozmázneme. V Photoshopu bych to dělal přes vrstvy:
Vrchní vrstva je mázlá v režimu Rozsostření – Rozmáznutí:
V dialogovém oknu volím směr rozmáznutí a jeho sílu. Logicky by mělo jít napříč, ale zde je to méně efektní, volil jsem tedy jiný úhel.
V poslední fázi dám zvíře do výběru a nastavím na mázlou vrstvu masku s klávesou Alt, tím vznikne maska, která mi zakryje vnitřek výběru a odkryje to co je vně (defaultně se odkrývá to co je uvnitř výběru).
No a celkem nemusím dělat žádné další kejkle, výsledek je uspokojivý:
V Zoneru volím funkci Rozmazat a nastavím typ Směrové:
Mám snímek rozmazaný, ale máznutí nepotvrdím OK – nechám aktivní pracovní vrstvu. Do ní zasáhnu Výběrovým štětcem v režimu Ubrat z výběru (vypnu obrysy, je to pak líp vidět). Na téhle ukázce je hlavička už vybraná, zbytek těla ne:
No a střídáním přidat / ubrat z výběru to doladím, rozmazání (teď už částečně aplikované) potvrdím OK a panning je ve výsledku jak vyšitý.
Jak vyeditovaný.