Film Sedm statečných se v originále jmenuje The Magnificent Seven, tedy Skvělá sedma. Prestižní odborný web Imaging Recource název použil pro výběr toho nejlepšího z minulého roku. Těší mě, že IR sáhl prakticky po tomtéž jako Digineff v uplynulém roce. Přesvědčte se sami. Film Sedm statečných se v originále jmenuje The Magnificent Seven, tedy Skvělá sedma. Prestižní odborný web Imaging Recource název použil pro výběr toho nejlepšího z minulého roku. Těší mě, že IR sáhl prakticky po tomtéž jako Digineff v uplynulém roce.
Film Sedm statečných se v originále jmenuje The Magnificent Seven, tedy Skvělá sedma. Prestižní odborný web Imaging Recource název použil pro výběr toho nejlepšího z minulého roku. Těší mě, že IR sáhl prakticky po tomtéž jako Digineff v uplynulém roce. Přesvědčte se sami. Film Sedm statečných se v originále jmenuje The Magnificent Seven, tedy Skvělá sedma. Prestižní odborný web Imaging Recource název použil pro výběr toho nejlepšího z minulého roku. Těší mě, že IR sáhl prakticky po tomtéž jako Digineff v uplynulém roce.
Za nejlepší fotoaparát roku 2012 vyhlásil IR full frame kompakt s pevným ohniskem 35 mm /F2.0 Sony RX1.

Přístroj jsem neměl v plném testovacím provozu, zkoušel jsem ho opravdu jen letmo a usoudil jsem z té krátké zkušenosti, že má smysl ho srovnávat snad jen s full frame Leicou. Redakce IR píše, že tento přístroj posunul hranice možného v oboru digitálních kompaktů a přes dílčí výhrady mu dala titul Fotoaparát roku 2012.
Za systémový kompakt roku 2012 zvolila Olympus OM-D E-M5. Psal jsem o něm několikrát, důkladně jsem ho představil zde.

Je to přístroj z rodiny systému Micro Four Thirds, který Oly sdílí s Panasonicem a právě z této spolupráce se vyvinul mimořádně zdařilý a rozsáhle komplexní systém vzájemně kompatibilních částí. Malé rozměry a vysoký výkon, to je něco, na co slyší stále více stávajících majitelů zrcadlovek, doslova unavených tahání kil navíc, která se však neprosadí jako kvalitativní výhoda ve srovnání s mnohými mirrorlessy.
Následují dvě zrcadlovky od Canonu. Jako přístroj pro náročné amatéry zvolil IR Canon EOS 5D MkIII Stejně jsem volil i já, psal jsem o něm zde. Vynikající obraz a zejména pak bleskové ostření posunuly koncept 5D o mílový krok oproti modelu MkII. Je vážným konkurentem profi modelu EOS 1DX, recenzoval jsem ho zde

Tímto modelem Canon změnil koncept svých profi přístrojů, protože spojil dvě modelové řady, full frame s řadou s menším formátem čipu.
Kompaktem roku vyhlásil IR opět výrobek Sonyho, tentokrát kompakt RX100. Je to další ocenění pro laureáta ceny EISO.

Připomenu, že jde kompakt s čipem velkým 13,2 x 8,8 mm a ono je to znát, ten mimořádně velký čip. Patří do nejvyšší cenové kategorie, ovšem odvděčí se mimořádně kvalitním výkonem.
Za nejlepší začátečnickou zrcadlovku vyhlásil IR výrobek Nikon D3200.

O něm jsem jen referoval, nějak mi unikl při recenzování. Já bych tedy volil Nikon D5200, který mi připadá opravdu velmi zdařilý a před D3200 bych ho upřednostňoval kvůli výklopnému displeji. Nicméně IR zařadil do Skvělé sedmy právě D3200.
Přehlídku uzavírá technologická novinka roku, snímač X-Trans od Fujifilmu. I s tím souhlasím, tento snímač je m.j. i v modelu X-E1, který jsem pěkně provětral v Barmě a osvědčil se mi tam velmi dobře.
Sumárně vzato, jsem rád, že nezávislé těleso odborníků dospělo s jedinou výjimkou ke shodnému pohledu s Digineffem. Maličkost, ale potěší.