Plnoformátová bezzrcadlovka, řada Sony 7, pořádně rozvířila vody. Její nejlevnější varianta za 35 tisíc tělo je cenově nejdostupnější mirrorless na trhu… a nejdražší 7SII s pevnou pětatřicítkou stojí skoro 4x víc. Zde je s univerzálním objektivem 24-70/4.0, s ním jsem fotky pořizoval.
Plnoformátová bezzrcadlovka, řada Sony 7, pořádně rozvířila vody. Její nejlevnější varianta za 35 tisíc tělo je cenově nejdostupnější mirrorless na trhu… a nejdražší 7SII s pevnou pětatřicítkou stojí skoro 4x víc. Zde je s univerzálním objektivem 24-70/4.0, s ním jsem fotky pořizoval.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/sony_7sii_.jpg)
Tohoto šampiona jsem zkoumal z jeho nejsilnější stránky – jak si vede v oboru vysokého ISO – už loni na podzim v poněkud nestandardních podmínkách aranžovaných scén. Tentokrát mám přístroj k disposici na více dní za účelem testu. Fotografoval jsem v prostředí slavnostní auly Matfyz na Malostranském náměstí v Praze. Při 3200 ISO nebylo po šumu ani památky – na proklik uvidíte originální fotky v plné velikosti 12 Mpx.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/3200m.jpg)
Bez zajímavosti není ani dynamický rozsah – dá se posuzovat z přechodů světel a stínů
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/3200_2m.jpg)
Zdvojnásobíme ISO na 6400. To bývá kritická hranice. Zde ale nevidíme oproti 3200 žádný zásadní rozdíl.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/6400m.jpg)
Při dvanácti tisících osmi stech už vnímáme poněkud měkčí kresbu.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/12800m.jpg)
Pojďme ještě dále. Na 25600 se už šum projevuje v tmavších partiích, nicméně obraz pořád ještě drží pohromadě.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/25600m.jpg)
Problémy které stojí za řeč začínám vidět na 51200 ISO.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/51200m.jpg)
Dodám ještě, že je to určitě individuální názor a že také záleží na určení. Vycházím z toho předpokladu, že fotit varhany na 51200 jinak než v rámci testu opravdu není ten nejlepší přístup… Vysoké ISO má skutečný smysl pro živou fotografii v ztížených světelných podmínkách. V této souvislosti se zmíním, jak jsem se v té aule vzal – pozvali mě, abych se s Ljubou Krbovou, mou ženou, a panem profesorem Pirkem účastnil křtu vína zvaného Pinot, přičemž to Pi má být Pí, tedy Ludolfovo číslo. Zde máte onu prezentaci:
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/51200_3m.jpg)
3 Myslím si, že zde bylo skutečně dosaženo limitu snesitelnosti. Pana profesora Pirka jsem zachytil při prohlídce zbytků rotundy svatého Václava. Byly objeveny v budově fakulty , zde máte potřebné informace a na záchranu lze i přispět zde.
Pana profesora jsem fotil na 25600 ISO v krajně nepříznivých světelných podmínkách. Troufnu si tvrdit, že méně výkonným přístrojem by se zde fotilo obtížně.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/25600_2m.jpg)
Můžeme se podívat i na přímé srovnání hodnot 3200 až 25600.
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/isom.jpg)
Dodám ještě, že s ostřením problémy nebyly i v nízké světelné hladině. Kdo by ovšem toužil po skutečných extrémech, bude ho zajímat srovnání 64000 až 409600. No, ono by se někdy i těch 64 tisíc hodilo…
![](/obrdg2016/fotaky/sony_7sii/iso/iso2m.jpg)