Pokračuji ve výukovém semináři POJĎTE NA TO V PĚTI. Počet účastníků je omezen na PĚT, takže se mohu každému z nich intenzivně věnovat. Základy kompozice procvičujeme v prostředí Trojského zámku v Praze. Seminář sestává z úvodní přednášky, dvou praktických cvičení v překrásném parku a dvou prezentací posluchačských prací. Proč zrovna pět: Základy kompozice Ani ten nejdokonalejší fotoaparát za vás neudělá to hlavní. Nedokáže správně zabrat ten výsek skutečnosti, který chcete mít na obrázku. Zásady stavby obrazu převzala fotografie od malířů a ti na nich pracují už od dob renesance, kdy se těmito otázkami začali lidé zabývat. Zavedu vás do kouzelného prostředí Trojského zámku. Na břehu Vltavy, nedaleko pražské ZOO, stojí překrásné sídlo hrabat ze Šternberka, vybudované v sedmnáctém století. Kolem něho se rozkládá geometricky řešená zahrada francouzského typu, oživená četnými plastikami a zahradními stavbami. Právě pro tuto geometričnost a podmanivý půvab jsem zvolil toto místo k tomu, abych vás zasvětil do základů kompozice. ![]() V průběhu semináře vás nejdříve seznámí se základy:
To vše se naučíte v terénu, tedy v okouzlujícím prostředí, s fotoaparátem v ruce. Ondřej Neff vsází na praxi a zastává zásadu, že jeden vlastní pokus je lepší než deset přednášek. ![]() Fotografie ovšem není žádná geometrie, fotografie je především radost. V další části semináře si vyzkoušíte, jak je snadné uplatnit kompoziční zásady renesančních mistrů ve fotografické praxi. Kam umístit výraznou linii obrazu? Do linie blízko třetiny, jak třeba zde: ![]() Jak vyřešit problém nudného nebe? Například vhodným rámováním motivu, jako třeba zde: ![]() S otázkami kompozice souvisí i použití ohniskové vzdálenosti a s ní souvisejícího úhlu záběru. Lze fotografovat naširoko, jako třeba zde: ![]() Anebo fotit delším ohniskem a pak to vypadá takto: ![]() Kompozice může být středová… ![]() ![]() Sami si vyzkoušíte triky a tipy, které vám budou k užitku ve chvílích oddechu, s rodinou, na výletech i při vašem fotografování z důvodů pracovních. Průběh semináře
Něco o lektorovi:
![]() |
Pokračuji ve výukovém semináři POJĎTE NA TO V PĚTI. Počet účastníků je omezen na PĚT, takže se mohu každému z nich intenzivně věnovat. Základy kompozice procvičujeme v prostředí Trojského zámku v Praze. Seminář sestává z úvodní přednášky, dvou praktických cvičení v překrásném parku a dvou prezentací posluchačských prací. Proč zrovna pět: Základy kompozice Ani ten nejdokonalejší fotoaparát za vás neudělá to hlavní. Nedokáže správně zabrat ten výsek skutečnosti, který chcete mít na obrázku. Zásady stavby obrazu převzala fotografie od malířů a ti na nich pracují už od dob renesance, kdy se těmito otázkami začali lidé zabývat. Zavedu vás do kouzelného prostředí Trojského zámku. Na břehu Vltavy, nedaleko pražské ZOO, stojí překrásné sídlo hrabat ze Šternberka, vybudované v sedmnáctém století. Kolem něho se rozkládá geometricky řešená zahrada francouzského typu, oživená četnými plastikami a zahradními stavbami. Právě pro tuto geometričnost a podmanivý půvab jsem zvolil toto místo k tomu, abych vás zasvětil do základů kompozice. ![]() V průběhu semináře vás nejdříve seznámí se základy:
To vše se naučíte v terénu, tedy v okouzlujícím prostředí, s fotoaparátem v ruce. Ondřej Neff vsází na praxi a zastává zásadu, že jeden vlastní pokus je lepší než deset přednášek. ![]() Fotografie ovšem není žádná geometrie, fotografie je především radost. V další části semináře si vyzkoušíte, jak je snadné uplatnit kompoziční zásady renesančních mistrů ve fotografické praxi. Kam umístit výraznou linii obrazu? Do linie blízko třetiny, jak třeba zde: ![]() Jak vyřešit problém nudného nebe? Například vhodným rámováním motivu, jako třeba zde: ![]() S otázkami kompozice souvisí i použití ohniskové vzdálenosti a s ní souvisejícího úhlu záběru. Lze fotografovat naširoko, jako třeba zde: ![]() Anebo fotit delším ohniskem a pak to vypadá takto: ![]() Kompozice může být středová… ![]() ![]() Sami si vyzkoušíte triky a tipy, které vám budou k užitku ve chvílích oddechu, s rodinou, na výletech i při vašem fotografování z důvodů pracovních. Průběh semináře
Něco o lektorovi:
![]() |