Setkávám se s nářky tohoto typu: nafotil jsem 300 fotek, 200 z toho vyhodil, zbylo 50, ale jak vybrat ty nejlepší? Na to samozřejmě neexistuje žádný recept. Ale uvažovat o tom můžeme.
První selekce
![]() Druhá selekce ![]() Do horního okénka lze napsat libovolný text, právě tak do okénka „popis“. Vpravo pak lze zaškrtnout hodnocení a značku. Tady je to vidět v detailu: ![]() Když jsme hotovi, lze potom nastavit filtr. Dialog vypadá takto: ![]() Tady je zaškrtnuto: vyber snímky s autorem Neff, hodnocením 1 a značkou zelená. Z celkového množství ZPS vybere jen ty snímky, které odpovídají těmto kritériím. Ty pak lze přepsat do jiného adresáře – anebo hromadně přejmenovat, aby se evidentně odlišily od těch zbývajících. To je velmi dobré opatření, protože fotky zůstanou v původním adresáři a přitom je ten výběr zřetelný. Navíc ho můžeme doplňovat dalšími fotkami. Opět zdůrazňuji, je to individuální a proto berte to co teď napíšu jako čistě osobní názor. Mně se osvědčuje vybrat ty fotky (spíš ty fotky), na které si vzpomenu, které si vybavím, dejme tomu za týden. Něco v podvědomí pracuje a to se o výběr „samo“ postará. Byl jsem v jedné redakci novin v Německu a tam podobně řešili výběr agenturní fotky za první stránku: všechny fotky, které během dne došly, přichytili magnetem na plechovou tabuli a celý den kolem tabule chodili – a večer vybrali tu fotku, která je nejvíc zaujala. Podobně se vybírají fotky na výstavách. Když jste v porotě, děláte předběžné výběry a pak další a další výběr – a fotek je čím dál míň a stejně nakonec vyberete ty „nej“. Třetí selekce |
Setkávám se s nářky tohoto typu: nafotil jsem 300 fotek, 200 z toho vyhodil, zbylo 50, ale jak vybrat ty nejlepší? Na to samozřejmě neexistuje žádný recept. Ale uvažovat o tom můžeme.
První selekce
![]() Druhá selekce ![]() Do horního okénka lze napsat libovolný text, právě tak do okénka „popis“. Vpravo pak lze zaškrtnout hodnocení a značku. Tady je to vidět v detailu: ![]() Když jsme hotovi, lze potom nastavit filtr. Dialog vypadá takto: ![]() Tady je zaškrtnuto: vyber snímky s autorem Neff, hodnocením 1 a značkou zelená. Z celkového množství ZPS vybere jen ty snímky, které odpovídají těmto kritériím. Ty pak lze přepsat do jiného adresáře – anebo hromadně přejmenovat, aby se evidentně odlišily od těch zbývajících. To je velmi dobré opatření, protože fotky zůstanou v původním adresáři a přitom je ten výběr zřetelný. Navíc ho můžeme doplňovat dalšími fotkami. Opět zdůrazňuji, je to individuální a proto berte to co teď napíšu jako čistě osobní názor. Mně se osvědčuje vybrat ty fotky (spíš ty fotky), na které si vzpomenu, které si vybavím, dejme tomu za týden. Něco v podvědomí pracuje a to se o výběr „samo“ postará. Byl jsem v jedné redakci novin v Německu a tam podobně řešili výběr agenturní fotky za první stránku: všechny fotky, které během dne došly, přichytili magnetem na plechovou tabuli a celý den kolem tabule chodili – a večer vybrali tu fotku, která je nejvíc zaujala. Podobně se vybírají fotky na výstavách. Když jste v porotě, děláte předběžné výběry a pak další a další výběr – a fotek je čím dál míň a stejně nakonec vyberete ty „nej“. Třetí selekce |