Další zastávka peruánské fotoexpedice IDIFu byla na ostrovech Ballestas. Říká se jim : peruánské Galapágy“ a žije zde úchvatné množství mořských živočichů. Některé jsme fotografovali.
Jak na lvouny Dlouhé ohnisko je jedna nutnost, co nejkratší expoziční doba druhá nutnost. To nejde vždycky dohromady. Širokorozsahové zoomy mívají na té delší straně světelnost F6.3 a to je sakra málo. Je tedy třeba zvýšit ISO, a je na každém, kam si troufne. Tady je každá rada dobrá. Pro jakž takž slušný výsledek je 1/500 sec minimum, lepší 1/1000. Ve výhodě jsou DSLR, které bez problému snesou 1000 ISO a (trochu) víc. Tak tady je takový lvoun. Estéti mezi vámi vykřiknou s odporem – ach, ajká to odporná středová kompozice! Ale kdo si počká, ten se dočká, i kompozice. Tady je ukázka úhlopříčného řešení jako z učebnice: zleva shora dolů a štěstí přálo a silueta zvířete je proti klidnému pozadí. Je to dílo náhody, jistě snadno uvěříte. Ale je třeba fotit a fotit… nelze spoléhat na to, že takovou kompozici spatříme. Je třeba ji odstřelit… Zeptáte se: a to jsou solitéři, ti lvouni? V tom je ten problém. Nejsou to solitéři, žijí ve stádech. Těžko ty potvory nějak uspořádáme do figury. Dvě, jakž takž… Ale co když jich je padesát, sto, pět set? Nezbývá než jít systémem „tapeta“ a opět – čím delší ohnisko, tím lépe, čím kratší čas, tím lépe, čím vyšší ISO..,. tím hůře. Takže nakonec nás z nouze vytrhnou zase ptáci, kterých jsou tu opravdu milióny. Obecné poučení: soustředit se buď na detail, tedy vytrhnout z množství jednoho, dva jedince a snažit se o nějakou kompozici, anebo na celek, tedy na množství, snímat masu, dav, a pak je třeba pojímat obrázek plošně. Jako tu tapetu. A co zítra? Bude řeč o alkoholu. Předchozí články seriálu: Pyramida v Limě ZDE. |
Další zastávka peruánské fotoexpedice IDIFu byla na ostrovech Ballestas. Říká se jim : peruánské Galapágy“ a žije zde úchvatné množství mořských živočichů. Některé jsme fotografovali.
Jak na lvouny Dlouhé ohnisko je jedna nutnost, co nejkratší expoziční doba druhá nutnost. To nejde vždycky dohromady. Širokorozsahové zoomy mívají na té delší straně světelnost F6.3 a to je sakra málo. Je tedy třeba zvýšit ISO, a je na každém, kam si troufne. Tady je každá rada dobrá. Pro jakž takž slušný výsledek je 1/500 sec minimum, lepší 1/1000. Ve výhodě jsou DSLR, které bez problému snesou 1000 ISO a (trochu) víc. Tak tady je takový lvoun. Estéti mezi vámi vykřiknou s odporem – ach, ajká to odporná středová kompozice! Ale kdo si počká, ten se dočká, i kompozice. Tady je ukázka úhlopříčného řešení jako z učebnice: zleva shora dolů a štěstí přálo a silueta zvířete je proti klidnému pozadí. Je to dílo náhody, jistě snadno uvěříte. Ale je třeba fotit a fotit… nelze spoléhat na to, že takovou kompozici spatříme. Je třeba ji odstřelit… Zeptáte se: a to jsou solitéři, ti lvouni? V tom je ten problém. Nejsou to solitéři, žijí ve stádech. Těžko ty potvory nějak uspořádáme do figury. Dvě, jakž takž… Ale co když jich je padesát, sto, pět set? Nezbývá než jít systémem „tapeta“ a opět – čím delší ohnisko, tím lépe, čím kratší čas, tím lépe, čím vyšší ISO..,. tím hůře. Takže nakonec nás z nouze vytrhnou zase ptáci, kterých jsou tu opravdu milióny. Obecné poučení: soustředit se buď na detail, tedy vytrhnout z množství jednoho, dva jedince a snažit se o nějakou kompozici, anebo na celek, tedy na množství, snímat masu, dav, a pak je třeba pojímat obrázek plošně. Jako tu tapetu. A co zítra? Bude řeč o alkoholu. Předchozí články seriálu: Pyramida v Limě ZDE. |