Nezařazené

Z praxe – výroba slunečného počasí


Mohl jsem si počkat na sluníčko, ale nechtělo se mi: obecní úřad u nás ve vsi jsem si chtěl vyfotit hned. Jenže počasí bylo pod psa, sice nepršelo, ale obloha myla šedivá, zatažená. Takže výsledek, podle očekávání, vypadal takto:

Je třeba se pustit nejdřív do těch zatracených drátů. Samozřejmě, že je to zásah do reality, ale myslím, že se za to na mě nikdo nebude zlobit, když tam ty dráty nebudou. Je to piplačka, ale myslím, že se vyplatí (vypiplatí).

Z nehoršího jsme venku. Teď by bylo dobré, kdyby to, co je teď bílé, bylo blankytně modré a ten mrak aby byl bílý. Zkusíme to. Nejdřív samozřejmě musíme vybrat oblohu do výběru a protože chceme měnit tonalitu, převedeme výběr do negativu. Výběr děláme kouzelnou hůlkou, tolerance 20, rozmazání 0 a převedení do negativu příkazem upravit -> efekty -> negativ. Vyniknou stopy po nedávném gumování drátů, ale retuš si necháme někdy napotom. Teď se pokochejme výsledkem.

Teď přichází to, kvůli čemu to všechno děláme. Teď přiřadíme tónům ve výběru nové barvy. Dělá se to příkazem upravit -> efekty -> barevné tónování. Ve výchozím postavení máte na liště dole vlevo černou, vpravo bílou. Poklepem na levý svislý obdélníček nadefinujeme barvu, která bude přiřazena k temným tónům, v našem případě k černé. Blankytná má RGB 44, 97, 175, tak si ji namíchejte. Bílá zůstane bílá. Ale kdyby to zůstalo při tomto, výsledek by byl nepěkný (vyzkoušejte si to). proto je třeba aktivovat příkaz přidat a na nabídnutou (černou) barvu nemíchat šedou – pak mraky budou vypadat realisticky.

Chce si s tím chvilku hrát a pak výsledek bude asi takový:

No a v poslední fázi vyberu polygonovým lasem štít domu i se záhonkem, odečtu z výběru obě elektrické štángle, a funkcí úrovně výběr zesvětlím a trochu kontrastním. Pak ve funkci upravit barvy přidám červenou na 110%, zelenou 106% a uberu modrou na 96%, ještě jsem cvrnknul jas na 10 a „nes na stůl a dobré bude“, jak psala ve svých kuchařkách Dobromila Rettigová. Samozřejmě, že zrovna když dopisuju tenhle článek sluníčko svítí jak blázen a mohl bych sednout na kolo a…

Ale nebyl by článek.
Tuhle funkci „barevné tónování“ můžete využít ve volné grafice, ale taky při převodu fotky na hnědou. Nabízená „stará fotografie“ jde moc do červena, takže vy si snadno můžete namíchat hnědou jakou potřebujete a tu používat. Ale o tom někdy jindy.

Mohl jsem si počkat na sluníčko, ale nechtělo se mi: obecní úřad u nás ve vsi jsem si chtěl vyfotit hned. Jenže počasí bylo pod psa, sice nepršelo, ale obloha myla šedivá, zatažená. Takže výsledek, podle očekávání, vypadal takto:

Je třeba se pustit nejdřív do těch zatracených drátů. Samozřejmě, že je to zásah do reality, ale myslím, že se za to na mě nikdo nebude zlobit, když tam ty dráty nebudou. Je to piplačka, ale myslím, že se vyplatí (vypiplatí).

Z nehoršího jsme venku. Teď by bylo dobré, kdyby to, co je teď bílé, bylo blankytně modré a ten mrak aby byl bílý. Zkusíme to. Nejdřív samozřejmě musíme vybrat oblohu do výběru a protože chceme měnit tonalitu, převedeme výběr do negativu. Výběr děláme kouzelnou hůlkou, tolerance 20, rozmazání 0 a převedení do negativu příkazem upravit -> efekty -> negativ. Vyniknou stopy po nedávném gumování drátů, ale retuš si necháme někdy napotom. Teď se pokochejme výsledkem.

Teď přichází to, kvůli čemu to všechno děláme. Teď přiřadíme tónům ve výběru nové barvy. Dělá se to příkazem upravit -> efekty -> barevné tónování. Ve výchozím postavení máte na liště dole vlevo černou, vpravo bílou. Poklepem na levý svislý obdélníček nadefinujeme barvu, která bude přiřazena k temným tónům, v našem případě k černé. Blankytná má RGB 44, 97, 175, tak si ji namíchejte. Bílá zůstane bílá. Ale kdyby to zůstalo při tomto, výsledek by byl nepěkný (vyzkoušejte si to). proto je třeba aktivovat příkaz přidat a na nabídnutou (černou) barvu nemíchat šedou – pak mraky budou vypadat realisticky.

Chce si s tím chvilku hrát a pak výsledek bude asi takový:

No a v poslední fázi vyberu polygonovým lasem štít domu i se záhonkem, odečtu z výběru obě elektrické štángle, a funkcí úrovně výběr zesvětlím a trochu kontrastním. Pak ve funkci upravit barvy přidám červenou na 110%, zelenou 106% a uberu modrou na 96%, ještě jsem cvrnknul jas na 10 a „nes na stůl a dobré bude“, jak psala ve svých kuchařkách Dobromila Rettigová. Samozřejmě, že zrovna když dopisuju tenhle článek sluníčko svítí jak blázen a mohl bych sednout na kolo a…

Ale nebyl by článek.
Tuhle funkci „barevné tónování“ můžete využít ve volné grafice, ale taky při převodu fotky na hnědou. Nabízená „stará fotografie“ jde moc do červena, takže vy si snadno můžete namíchat hnědou jakou potřebujete a tu používat. Ale o tom někdy jindy.