Site icon Digineff

Sony Cybershot DSC-T20 (úvaha a porovnání)

Situace na trhu je opravdu hustá, jak se hezky říká. Rozdíly mezi přístroji bývají minimální. Nedávno jsme tu recenzovali přístroj Sony DSC-T100 a tak nás zajímalo, čím se od tohoto přístroje liší model T20, který vystoupil na scénu stejně jako stovka v únoru letošního roku. Je to tak trochu studie z oblasti marketingu.

První srovnání bychom mohli vyřídit velice rychle,. Oba přístroje jsou osmimegové (8,2 Mpx na čipu 1/2.5´´ , což už samo o sobě naznačuje, že při této velikosti snímače přístroj bude mít problémy v oblasti vysokých ISO). Liší se především objektivem, dvacítka má trojnásobný zoom 38 – 114 mm, kdežto stovka ho má pětinásobný (35 – 175 mm). ISO oba tlačí až na úroveň 3200, oba mají vnitřní paměť 31 MB, jenomže dvacítka má dvouapůlcový displej a stovka třípalcový. Oba mají optickou stabilizaci.

Co ale je zajímavé je to, že je rozdíl ve výtvarném řešení. Dvacítka má rozměry 90 x 56 x 23 mm , kdežto stovka 92 x 59 x 22 mm. Oba přístroje se zapínají stažením ochranného krytu, jenže dvacítka má lesklou kovovou ozdobu pod krytem a nemá žádnou zarážku pro prsty, kdežto stovka ji má (tu zarážku). Měl jsem k disposici bílou variantu dvacítky a černou stovku, dvacítka se černá prodává také a stovka se dodává ještě ve stříbrném a červeném provedení. Rozdíl v ceně? Dvacítka stojí cca 9 tisíc, stovka jedenáct a půl, tedy asi o dva a půl tisíce víc. Znamená to, že stovka je cca o pětinu dražší než dvacítka. A jsme u těch marketingových úvah. Stojí prodloužení zoomu o dva stupně a zvětšení displeje o půl palce za dva a půl tisíce korun? V tom je kouzlo trhu, řečeno v duchu profesora Klause. Na to nemůže soudně odpovědět nikdo od zeleného stolu. Na to získáme odpověď jen u prodejních pultů. Některé přístroje se opravdu jen minimálně liší a je těžké se rozhodovat. Záleží hodně na tom, jak si ceníme těch dvou a půl tisíce korun. Kdo na ně šetří půl roku, tak si je cení vysoce, kdo je vydělá za odpoledne, nepřemýšlí o nich. A aby přemýšlení nebylo snadné, existuje ještě verze T25 – doplněná o propojovací kabel pro TV Bravia.

Obecné poučení
Při nákupu fotoaparátu se informujte, zdali neexistuje nějaká technicky blízká varianta, a pokud ano, jaké má parametry a jak se cenově liší od přístroje, o kterém uvažujete. Obvykle – jako v tomto případě – jde o přístroje jedné modelové řady. Často se stává, že nový přístroj nahrazuje přístroj „¨výběhový“, který se ale neliší zas tak podstatně, ale může být podstatně levnější. To pak stojí za úvahu, zdali není lepší „jít do staršího“. Nemá smysl kalkulovat jako při koupi auta, protože starý digitální aparát je tak jako tak špatně prodejný za cenu, která bude za – dejme tomu .- tři, čtyři roky pro vás zajímavá.

.

Situace na trhu je opravdu hustá, jak se hezky říká. Rozdíly mezi přístroji bývají minimální. Nedávno jsme tu recenzovali přístroj Sony DSC-T100 a tak nás zajímalo, čím se od tohoto přístroje liší model T20, který vystoupil na scénu stejně jako stovka v únoru letošního roku. Je to tak trochu studie z oblasti marketingu.

První srovnání bychom mohli vyřídit velice rychle,. Oba přístroje jsou osmimegové (8,2 Mpx na čipu 1/2.5´´ , což už samo o sobě naznačuje, že při této velikosti snímače přístroj bude mít problémy v oblasti vysokých ISO). Liší se především objektivem, dvacítka má trojnásobný zoom 38 – 114 mm, kdežto stovka ho má pětinásobný (35 – 175 mm). ISO oba tlačí až na úroveň 3200, oba mají vnitřní paměť 31 MB, jenomže dvacítka má dvouapůlcový displej a stovka třípalcový. Oba mají optickou stabilizaci.

Co ale je zajímavé je to, že je rozdíl ve výtvarném řešení. Dvacítka má rozměry 90 x 56 x 23 mm , kdežto stovka 92 x 59 x 22 mm. Oba přístroje se zapínají stažením ochranného krytu, jenže dvacítka má lesklou kovovou ozdobu pod krytem a nemá žádnou zarážku pro prsty, kdežto stovka ji má (tu zarážku). Měl jsem k disposici bílou variantu dvacítky a černou stovku, dvacítka se černá prodává také a stovka se dodává ještě ve stříbrném a červeném provedení. Rozdíl v ceně? Dvacítka stojí cca 9 tisíc, stovka jedenáct a půl, tedy asi o dva a půl tisíce víc. Znamená to, že stovka je cca o pětinu dražší než dvacítka. A jsme u těch marketingových úvah. Stojí prodloužení zoomu o dva stupně a zvětšení displeje o půl palce za dva a půl tisíce korun? V tom je kouzlo trhu, řečeno v duchu profesora Klause. Na to nemůže soudně odpovědět nikdo od zeleného stolu. Na to získáme odpověď jen u prodejních pultů. Některé přístroje se opravdu jen minimálně liší a je těžké se rozhodovat. Záleží hodně na tom, jak si ceníme těch dvou a půl tisíce korun. Kdo na ně šetří půl roku, tak si je cení vysoce, kdo je vydělá za odpoledne, nepřemýšlí o nich. A aby přemýšlení nebylo snadné, existuje ještě verze T25 – doplněná o propojovací kabel pro TV Bravia.

Obecné poučení
Při nákupu fotoaparátu se informujte, zdali neexistuje nějaká technicky blízká varianta, a pokud ano, jaké má parametry a jak se cenově liší od přístroje, o kterém uvažujete. Obvykle – jako v tomto případě – jde o přístroje jedné modelové řady. Často se stává, že nový přístroj nahrazuje přístroj „¨výběhový“, který se ale neliší zas tak podstatně, ale může být podstatně levnější. To pak stojí za úvahu, zdali není lepší „jít do staršího“. Nemá smysl kalkulovat jako při koupi auta, protože starý digitální aparát je tak jako tak špatně prodejný za cenu, která bude za – dejme tomu .- tři, čtyři roky pro vás zajímavá.

.

Exit mobile version