Vždycky je pěkné, když se výrobce může pochlubit, že je něco „první na světě“. Tento „retro“ model Samsungu se právem chlubí HDMI rozhraním, už jsme tu o něm psali v seriálu posílaném z kolínské Photokiny. Pětaosmdesátku jsem na Photokině měl sebou a dnes je tu výsledek mých zkušeností s ní.
Jaký je a komu je určen
Vypadá roztomile starodávně, připomíná foťáky z šedesátých let, ale je to pašák nabitý moderní technologií. Nabízí rozlišení 8,1 Mpx a pětinásobný optický zoom ( 38 až 190 mm ekv.), čímž se dostává na spodní hranici ultrazoomu. Světelnost má v rozmezí F 2.8 – 4.4, ostří od 1 cm, taky zasluhuje pochvalu. Objektiv má prestižního výrobce – Schneider Kreuznach. Citlivost ISO se drží ve střízlivém rozsahu od 50 do 400 ISO, závěrka má rychlosti od 15 sec do 1/2000 sec. Je to přístroj určený pro lidi, kteří ocení plnou kontrolu, nabízí auto, program a také prioritu clony / času a plný manuál. Má pěkný dvouapůlpalcový LCD displej s 230 tisíci pixely. Napájí se Li-ion akumulátorem a data (JPEG a TIFF) zapisuje na SD karty. Váží 190 g a míry má 109,2 x 64 x 29 mm. Ovládání a menu Menu je zde v podstatě trojí. Velké menu se zapíná středovým tlačítkem čtyřcestného voliče. Je to fakticky „pull down“ menu – první co udělejte je navolte české menu v setupu, a zde se nastavuje: velikost snímku, kvalita, měření (multi a bodové), ostření (vícebodové a středové), snímání jednorázové, sekvenční a postupné (bracketing), dále se nastavuje doostření, informace na LCD, a moje volby – to jsou úvodní obrázky a zvuky a pod. Co mi tu chybí je ovládání kontrastu a sytosti, to pokládám za mnohem užitečnější, než barvení do modra. Jak se s ním fotí Obrazová kvalita je znamenitá. Žádné vinětování (tmavnutí v rozích), žádné fialové kontury, perfektní ostrý obraz v plném rozsahu zoomu i za ním – velmi slušně použitelný je i digitální zoom. Výrobce odolal pokušení a nastavil nejvyšší citlivost na 400 ISO – v této citlivosti se přístroj chová kultivovaně a šum bude rozčilovat jen opravdového šťouru. Za běžných světelných podmínek má automatika tendenci k lehké přeexpozici, takže kompenzací na úrovni -0,3 EV se rozhodně nedá nic zkazit. Histogram velmi ochotně kopíruje změny nastavení expozice.
Shrnutí Pro a proti:
Ukázky:
|
Vždycky je pěkné, když se výrobce může pochlubit, že je něco „první na světě“. Tento „retro“ model Samsungu se právem chlubí HDMI rozhraním, už jsme tu o něm psali v seriálu posílaném z kolínské Photokiny. Pětaosmdesátku jsem na Photokině měl sebou a dnes je tu výsledek mých zkušeností s ní.
Jaký je a komu je určen
Vypadá roztomile starodávně, připomíná foťáky z šedesátých let, ale je to pašák nabitý moderní technologií. Nabízí rozlišení 8,1 Mpx a pětinásobný optický zoom ( 38 až 190 mm ekv.), čímž se dostává na spodní hranici ultrazoomu. Světelnost má v rozmezí F 2.8 – 4.4, ostří od 1 cm, taky zasluhuje pochvalu. Objektiv má prestižního výrobce – Schneider Kreuznach. Citlivost ISO se drží ve střízlivém rozsahu od 50 do 400 ISO, závěrka má rychlosti od 15 sec do 1/2000 sec. Je to přístroj určený pro lidi, kteří ocení plnou kontrolu, nabízí auto, program a také prioritu clony / času a plný manuál. Má pěkný dvouapůlpalcový LCD displej s 230 tisíci pixely. Napájí se Li-ion akumulátorem a data (JPEG a TIFF) zapisuje na SD karty. Váží 190 g a míry má 109,2 x 64 x 29 mm. Ovládání a menu Menu je zde v podstatě trojí. Velké menu se zapíná středovým tlačítkem čtyřcestného voliče. Je to fakticky „pull down“ menu – první co udělejte je navolte české menu v setupu, a zde se nastavuje: velikost snímku, kvalita, měření (multi a bodové), ostření (vícebodové a středové), snímání jednorázové, sekvenční a postupné (bracketing), dále se nastavuje doostření, informace na LCD, a moje volby – to jsou úvodní obrázky a zvuky a pod. Co mi tu chybí je ovládání kontrastu a sytosti, to pokládám za mnohem užitečnější, než barvení do modra. Jak se s ním fotí Obrazová kvalita je znamenitá. Žádné vinětování (tmavnutí v rozích), žádné fialové kontury, perfektní ostrý obraz v plném rozsahu zoomu i za ním – velmi slušně použitelný je i digitální zoom. Výrobce odolal pokušení a nastavil nejvyšší citlivost na 400 ISO – v této citlivosti se přístroj chová kultivovaně a šum bude rozčilovat jen opravdového šťouru. Za běžných světelných podmínek má automatika tendenci k lehké přeexpozici, takže kompenzací na úrovni -0,3 EV se rozhodně nedá nic zkazit. Histogram velmi ochotně kopíruje změny nastavení expozice.
Shrnutí Pro a proti:
Ukázky:
|