Parr nepatří k fotografům, kteří diváky nechávají zblízka nahlížet do své tvůrčí kuchyně a podrobně vysvětlují, jak jednotlivé snímky vznikly, o svém přístupu ke kompozici si ale po-vídá docela rád. Zajímalo nás, jak se mu daří lovit tolik působivých momentek – zejména když při fotografování nedá dopustit na běžný i kruhový blesk, a tudíž rozhodně nepůsobí nijak nenápadně. „To je jednoduché – vy totiž nevidíte tu záplavu nepovedených snímků, na kterých lidé zírají přímo na mě. Vždycky spoustu fotografií rovnou mažu, tak jako každý – nebo možná i víc než ostatní, protože když už přístroj vytáhnu, většinou toho nafotím opravdu hodně. A jakmile se na vás někdo podívá, většinou snímek nestojí za nic. I když ani to neplatí stoprocentně. Já se ale nesnažím splývat s davem třeba tím, že bych zá-měrně nosil nenápadné oblečení nebo používal malé fotoaparáty. Chovám se přirozeně a pracuji s takovou výbavou, jaká je v dané situaci zapotřebí.
Více se dozvíte v aktuálním čísle časopisu Digitální foto.