Makoto Kimura, ředitel obrazové divize Nikonu, předvídal v říjnu 2003, že profesionálové budou používat zrcadlovky se snímači velikosti kinofilmového okna, kdežto amatéři se spokojí s menšími snímači. Dnes je vše jinak. Co k tomu dodat? Canon se zřejmě nebojí, že by jeho full size sensory mátly profesionály a model EOS D5 se těší obrovskému zájmu. Kimura má samozřejmě pravdu, že „full size“ je v podstatě konvence. Záleží na počtu pixelů a na dalších faktorech, zejména na dynamickém rozsahu a barevném podání. Nad velikostí nelze však mhouřit oči, „na velikosti záleží“. Osmimegový kompakt bude mít horší obraz než osmimegová DSLR prostě proto, že má menší senzor a tím i menší pixely a tím ty pixely mají menší energetický zisk a tudíž je třeba signál víc zesilovat a tím roste šum, to je jednoduchá aritmetika potvrzená každodenní praxí. Takže Kimorův odklon od „full size“ a řeči o „matení“ trochu připomínají bajku o kyselých hroznech. |
Makoto Kimura, ředitel obrazové divize Nikonu, předvídal v říjnu 2003, že profesionálové budou používat zrcadlovky se snímači velikosti kinofilmového okna, kdežto amatéři se spokojí s menšími snímači. Dnes je vše jinak. Co k tomu dodat? Canon se zřejmě nebojí, že by jeho full size sensory mátly profesionály a model EOS D5 se těší obrovskému zájmu. Kimura má samozřejmě pravdu, že „full size“ je v podstatě konvence. Záleží na počtu pixelů a na dalších faktorech, zejména na dynamickém rozsahu a barevném podání. Nad velikostí nelze však mhouřit oči, „na velikosti záleží“. Osmimegový kompakt bude mít horší obraz než osmimegová DSLR prostě proto, že má menší senzor a tím i menší pixely a tím ty pixely mají menší energetický zisk a tudíž je třeba signál víc zesilovat a tím roste šum, to je jednoduchá aritmetika potvrzená každodenní praxí. Takže Kimorův odklon od „full size“ a řeči o „matení“ trochu připomínají bajku o kyselých hroznech. |