O mlze jsem už tady několikrát psal. Když mlha – tak za sluníčka. To se to fotí! Jenže ne vždycky sluníčko svítí, tak co s tím? Takže následující povídání je „vyprávění po stopách problému, co s tím“. A co dál? V mlze je vždy důležité popředí. Na něm je postaven tento snímek:
Balvan je vysunut do proudu řeky a v pozadí je v mlze tušen trup převoznické lodi přívozu ve Vraném. Na levém snímku je jeho upravená verze, vpravo je automatická konverze – čili takový snímek by vznikl, kdyby všechno bylo nastaveno v základním nastavení. Je tedy vidět, že ten editovaný snímek je kontrastnější a je zde mírně potlačena barevnost.
Obdobná situace. Poněkud jsem se přiblížil k lodi a do záběru jsem dostal stébla trávy: zaostřeno bylo tak, aby při cloně 32 byla pramice i stébla byly v hloubce ostrosti. Jenže pak to chtělo ještě další úpravu, zejména ten poslední snímek – ano, převod do černobílého režimu, samozřejmě přes míchání kanálů. Psali jsme o něm nedávno. Takže tady máte všechny tři, jsou na proklik.
|
O mlze jsem už tady několikrát psal. Když mlha – tak za sluníčka. To se to fotí! Jenže ne vždycky sluníčko svítí, tak co s tím? Takže následující povídání je „vyprávění po stopách problému, co s tím“. A co dál? V mlze je vždy důležité popředí. Na něm je postaven tento snímek:
Balvan je vysunut do proudu řeky a v pozadí je v mlze tušen trup převoznické lodi přívozu ve Vraném. Na levém snímku je jeho upravená verze, vpravo je automatická konverze – čili takový snímek by vznikl, kdyby všechno bylo nastaveno v základním nastavení. Je tedy vidět, že ten editovaný snímek je kontrastnější a je zde mírně potlačena barevnost.
Obdobná situace. Poněkud jsem se přiblížil k lodi a do záběru jsem dostal stébla trávy: zaostřeno bylo tak, aby při cloně 32 byla pramice i stébla byly v hloubce ostrosti. Jenže pak to chtělo ještě další úpravu, zejména ten poslední snímek – ano, převod do černobílého režimu, samozřejmě přes míchání kanálů. Psali jsme o něm nedávno. Takže tady máte všechny tři, jsou na proklik.
|