Site icon Digineff

Karel Jerie – návštěva u malíře

Jak se fotí malíř? No, pár jsme jich nafotil, Zdeňka Buriana, Kamila Lhotáka, Zdeňka Mézla… Ale to bylo ještě na analog. U Karla Jerieho jsem byl se Sony A7R Mk III a objektivem Sony 28/2.0. Na portrét to moc není, ale co s tím, když tímhle objektivem v poslední době fotím skoro všechno? Tak to berte spíš jako fejeton než nějaký tutoriál na focení malířů.

Jak se fotí malíř? No, pár jsme jich nafotil, Zdeňka Buriana, Kamila Lhotáka, Zdeňka Mézla… Ale to bylo ještě na analog. U Karla Jerieho jsem byl se Sony A7R Mk III a objektivem Sony 28/2.0. Na portrét to moc není, ale co s tím, když tímhle objektivem v poslední době fotím skoro všechno? Tak to berte spíš jako fejeton než nějaký tutoriál na focení malířů.

Obecně vzato, oni se malíři fotí dobře, protože nebývají ješitní na zevnějšek a zajímá je víc to malování než cokoli jiného. On Karel Jerie mi bude ilustrovat knížku povídek Hu! Povídky Dědka Čucháka a proto jsme za ním v jeho dobříšském ateliéru byl. No a na obálce bude nejspíš tenhle obrázek:



Takže pěkně nahoru, ať je líp vidět!


Karel Jerie má vedle svého ateliéru (je to normální cimra, nic velkolepého se skleněnou střechou obrácenou k severu, jak by měly ateliéry být) ještě jednu cimru a ta se mi líbila, jak je pustá a jenom ty obrazy kolem…



Ovšem portrét by měl být portrét a ne aby byl obličej ve velikosti hrášku. Takže blíž. Jenže osmadvacítka je něco jako 18 mm na základním objektivu 18-55mm APS-C fotoaparátu. Na to je třeba myslet. Obličej, něco jako polodetail – a prostředí. Líbil se mi barevný akcent v pozadí a taky ten zmačkaný plast, ten tam dělá kompoziční prvek.



Na a když tedy pustá místnost, proč to nepojmout jako panorama? No a tak vzniklo tohle panorama z pěti fotek, fotoaparát na výšku. Výsledná fotka má skoro 100 Mpx… No a co? Je to snad špatně?



Exit mobile version