Toť se ví, focení takovým unikátem je velká radost – a sdělená radost je dvojnásobná. Tudíž jsem focení sdílel s Richardem Horákem, přece bych nemohl kamarádovi takovou příležitost upřít. Ríša poskytl na focení orstory v domě, kde má kancelář a přispěl také LED světly od Fomei.
Co je to platné, práce s plochými LEDkami je asi méně sofistikovaná než se zábleskovými světly, ale líp se s tím pracuje. Richard taky poskytl kouřostroj a ten vytvořil ve sklepních prostorách pohádkovou atmosféru. Módní salón Marie Zelené (viz) nám poskytl pro modelku Simonu Morozovou modely. Fotky na této stránce jsou Richarda Horáka.
Zkušenosti jsme udělali stejné, vycházejí z technických vlastností objektivu s extrémní světelností: při větším přiblížení se pozadí absolutně rozplývá bokehu.
Proto si myslím, že větší efekt je při polocelku (vlevo – Simona ve výtahu) anebo celá postava. Ten objektiv vytvoří i z banálního prostředí jakousi snovou scénu.17
Pro srovnání: Toto je pořízeno Nikonem Noct 58/0.95:
Tento snímek je Leicou Q, 28/1.7. Bokeh je mnohem umírněnější.
Richard svou Leicou pořídil i backstage fotky. Tady řídím modelku v mlhách. Výsledek byl, abych tak řekl, mlhavý. 🙂
Zato venku na ulici kreslí Leica jak břitva a bokeh má na F1.7 taky náramný. Ale co je to platný, ten Noct hodí lepší efekt. Ovšem za mnohem víc peněz.