Rádi bychom reagovali na článek o předplatném, ve kterém mluvíte i o Zoner Photo Studiu. Píšete, že samozřejmě vycházíte z toho, co víte a tomu rozumíme. I proto bychom rádi doplnili několik informací, ať příště můžete vycházet i z naší situace a pohledu.

Jsme rádi, že oceňujete fakt, že naši vývojáři opravdu čtyřikrát do roka přicházejí s inovacemi, a ne malými. V tomto máme opravdu výhodu oproti Adobe, protože my víme, na čem zapracovat. Seznam plánů na nové funkce a další vylepšení je dlouhý a neustále se rozšiřuje. Rozšiřuje se právě zejména díky našim uživatelům, jejich návrhům a připomínkám. Tím bych ráda vyvrátila Vaše tvrzení, že nám na drobných uživatelích nezáleží. Naopak, jsou naši uživatelskou základnou. Korporátní zákazníci tvoří zhruba 25% tržeb (jak jsme zmínili na našich tradičních setkáních v Impact Hubu), zbytek jsou opravdu jednotlivci. Právě přechodem na předplatné cítíme velký závazek vůči těmto pravidelně platícím uživatelům. Oproti dřívějšímu modelu naše starost o zákazníka nekončí prodejem softwaru, ale staráme se o něj nadále. K tomu patří pravidelná komunikace a neustálé vylepšování softwaru tak, aby si uživatel po roce zase rád licenci ZPS X prodloužil.

Přístup k vývoji softwaru se v poslední době hodně změnil a stále ne všichni uživatelé si uvědomují, že vydáním programu práce na něm nekončí. Vyvíjí se operační systémy, výrobci přichází s novými fotoaparáty a formáty, vznikají nové online služby. Vlivem toho všeho je velmi časově náročné udržovat software vždy aktuální a je to jeden z hlavních důvodů, proč je předplatné nyní optimálním způsobem prodeje softwaru.

Uvědomujeme si, že máme mnoho uživatelů, kteří program otevřou jen občas. Přesto myslíme, že za tak komplexní a pokročilý software, jaký nabízíme, žádáme optimální výši ročního předplatného. Cena je zároveň nastavena tak, abychom mohli dále pokračovat v neustálém vývoji ZPS X. To při cenách ZPS v minulosti bohužel nebylo možné.

A na závěr doplním, že starší verze ZPS už bohužel v prodeji nejsou. Stáhnout si je mohou pouze uživatelé, kteří si licenci zakoupili v minulosti.

Jolana Rumanová
PR manažerka Zoneru


Poznámka Digineffu:
Na vaše názory se těším na našem Facebooku.