Tématem bylo jaro, převažovaly květy a krajiny. Prozradím, že se porota příliš neodchýlila od průběžného pořadí. Prakticky po celou dobu květnového kola se na první pozici držela fotografie stálého účastníka - a opakovaně úspěšného - slovenského fotografa Lukáše Ďúrana. Jmenuje se prostě Kvety. Je to tak originální přístup, že pouze jeden z porotců mu nedal nejvyšší počet bodů (ale při průběžném hodnocení ano, to je jen taková zvláštnost ze zákulisí soutěže).



Námluvy od Michaely Štollové se umístily na druhém místě jak v průběžném pořadí, tak i po poradě poroty. Můžeme tu obdivovat až mikrometricky přesnou kompozici - plus pohotovost fotografa. Ve své galerii na Megapixelu má jen jednu fotku, ale i ta je velmi působivá a taky zaujme pečlivou gemoetričností.



Ze čtvrtého na třetí místo poskočily Květnové květy od Diany Dufkové. Autorka se úspěšně účasní soutěžního seriálu měsíčníku Foto Video když se podíváte na její fotoblog http://didu.blog.cz/ , poptvrdíte si, že ani zde na Digineffu se těžko dostane na přední místo někdo náhodou.



Na čtvrtém místě je snímek Na vinici, autorem je Megas Lakkos: minimalistická kompozice, výrazná svými tvary



Fotku která povýšila z 8. na 5. místo je žánrový obrázek Japonci fotí v Praze sakury od Fan Nguyena - snímek jsem už představoval před čtrnácti dny v raportu z poločasu soutěže. Je ale dobře si ho připomenout. Je to jeden z mála zástupců živé fotografie v tomto kole.



Ale abych aspoň trochu žánrovou fotografii podpořil, připojím mimo pořadí výborný snímek Vlastimila Rašky Jarní úklid. Na téhle fotce by se daly odprezentovat základy kompozice... ale nebojte, nebudu je tu drmolit. Musel bych se na tu fotku dívat a z toho na mě jde závrať.