Únorové kolo naší soutěže mělo téma Psí počasí. Sešlo se 152 snímků, to je méně než obvykle. Každá fotka je vykoupena tím, že v tom počasí by psa nevyhnal, fotografa jo… Kdo tedy uspěl?

Máme průběžné hodnocení a pak poradu poroty. Tahle porada postrčila snímek Romka Hanzlíka Ječná na první místo, průběžně se držel na druhém. Ano, tak tohle je vykoupená fotka… Foceno soňákem RX100 dvojkou, tedy kompaktem. Ejhle důkaz, jak se vyplatí nosit foťák s sebou! Patnáctinka s preferencí času, to je zase důkaz, že autor má vše pod kontrolou a že chtěl mít fotku dynamickou, mázlý sníh, vše syrové, autentické. No a je to technicky starší typ, pořád v prodeji, výtečný fotoaparát za 13 tisíc…



Také Pavel Hruška měl svůj aparát pod kontrolou, svoji Bílou tmu fotil s korekcí expozice +1 a vznikla graficky čistá fotografie s redukovanými tóny – bílá plocha a výrazné linie. To je osvědčený recept na fotografování zasněžených motivů při zatažené obloze, natož pak při zasněžené. Žádné stíny nejsou, jen ty linie…



Za tropického deště fotil Míla Doubrava prchající dětičky. Podle EXIF to fotil Canonem 10D, to je šestimegový stařec ze začátku století… Přitom Mílu pamatuju jen s full frame, leda by šlo o shodu jmen... Fotka veselá, dynamická, pohotová a zase, další důkaz, že fotku dělá fotograf a ne fotoaparát.



Noční déšť od Miloš Petra připomíná impresionistický obraz. Tady věru nemá smysl se bavit o nějakém šumu nebo kresbě… Podstatný je výsledek, poutavá dynamická fotka, přesně vystihující zadání psího počasí.



Na pátém místě stanul Bob Gajdoš. Fotka je řešená podobně jako Bílá tma Pavla Hrušky. Není to náhoda, z nadhledu jsou ty bílé plochy dobře zřetelné a linie a tvary na nich dobře vyniknou.



Porotce mimořádně zaujaly ještě dva další snímky. Snímek Za každého počasí od Rolanda Meneghela se držel dlouho v první pětici. Líbí se mi též velmi moc, ale námitku mám bohužel zásadní, ta kolize vozíku s lavičkou! Nedokážu ji překousnout. Stačilo popojít o dva metry a počkat, až bude lavička mimo! Vždyť je to tak prostá poučka (mám ji v desateru) – hlídat si to, co je za motivem!



Druhá fotka je od Miloslava Kusbacha Když na fotbal leje. Ano, moc pěkná fotografie , i to je dobrý fór, že ostré jsou kapky a ne fotbalista.



Za fotku se stejným námětem dostal na World Press Photo Stanislav Tereba v roce 1959 první cenu v kategorii sport. Ano, před šedesáti lety…




Chcete znát názor prodejce, znát aktuální prodejní cenu a vidět nové snímky fotoaparátu Sony RX100 Mk II?