Tématem byl industriál.


Tady opravdu nemůže být pochyb o zařazení do žánru, tohle je opravdu průnik krajiny a technického prvku.
Zatímco předchozí fotka se trochu vymyká z obvykle pochmurného pojetí průmyslových fotek, tato je jak se patří temná. Zrcadlo zašlé pýchy, nazval ji její autor Miloš Buček. Jde zřejmě o odraz v louži, trik často zkoušený, zde velmi zdařile provedený.


Industriální peklo Kateřiny Havlíkové už nese stopy editační laborace. Abychom se ve fotce vyznali, je sem vnesen prvek parciální barevnosti – z černobílé fotky svítí červené roury. Zde je to experiment rozhodně nikoli samoúčelný.


Jan Fichtner obsadil i čtvrté místo, snímkem nazvaným Industriální soumrak. Já ho dlouho hodnotil na první místo, nicméně musím uznat, že ta skutečně vítězná fotka se dostala na špici právem.


Pětici vítězných uzavírá Lodenice od Erika Švece. Je to klidné industriální zátiší s podmanivou atmosférou – cítíme z ní pach zatuhlé vazelíny a prachu.


Jako obvykle přidám ještě pár (dva) svých oblíbenců. Start a cíl od Markéty Butalové, též věrné přispěvatelky naší soutěže, velmi odpovídá mému pohledu… na auta a plechové ohrady.


No a pokud někdo vnímá industriál jako hodně temnou záležitost, tak by mohl najít zalíbení i v tomto snímku Vratislava Dluhoše.


Červnové kolo je za námi, červencové je otevřeno experimentům a pokusům všeho druhu!