Jde konkrétně o objektivy s bajonetem E, tudíž pro bezzrcadlovky Alpha. První dva objektivy z chystané řady už jsou venku, 105/1.4 a 70/2.8 makro. V tiskové zprávě se Sigma zmiňuje o licenčním jednání se Sony a podotýká, že „nově vyvinutý kontrolní algoritmus bajonetu E optimalizuje řízení autofokusu a maximalizuje rychlost přenosu dat“. Dá se z toho soudit, ž Sony vsadil na spolupráci se Sigmou proto, aby rozšířil nabídku výměnné optiky pro svůj E-systém. Objektivy Sony G-Master jsou absolutní optická špička, ovšem jsou špičkové i cenově, kdežto plnoformátové sedmičky jsou atraktivní i svou přijatelnou cenou – původní Alpha A7 dnes stojí neuvěřitelných 22500 Kč (březen 2018).



Které tedy objektivy Sigma budou k disposici? Je to plejáda našich dobře známých:
14mm F1.8 DG HSM Art, 20mm F1.4 DG HSM Art, 24mm F1.4 DG HSM Art, 35mm F1.4 DG HSM Art, 50mm F1.4 DG HSM Art, 70mm F2.8 DG Macro Art (už je venku), 85mm F1.4 DG HSM Art, 105mm F1.4 DG HSM Art (už je venku) a 135mm F1.8 DG HSM Art.

Bude zajímavé fyzické porovnání objektivů v provedení Canon / Nikon a Sony. V průvodních tiskových zprávách k již uvedeným Art objektivům pro Sony najdeme výslovné zmínky o konvertoru Sigma MC-11. Ten už dnes velmi spolehlivě převádí objektivy Sigma a Canon na E-bajonet, včetně autofokusu, ovšem s tou výhradou, že nefunguje průběžné ostření (C režim). Zatím už zveřejněné objektivy a dalších sedm oznámených deklarují spolupráci i s tímto průběžným ostřením. Důležitá je i spolupráce s vnitřní stabilizací obrazu Sony – ta využívá mimo jiné i data poskytnutá elektronikou objektivu. Budou fungovat i automatické korekce eventuálních optických vad. Výrobce pamatuje i na Mount Conversion Service: autorizované opravny jsou schopny předělat bajonet z jednoho systému na druhý, z toho mi vychází, že by snad bylo možné existující Sigma objektivy s bajonetem dejme tomu Nikon předělat na E-bajonet Sony.
Zde jsou první dva Art objektivy koncipované i pro Sony, 105/1.4 jako první:



Následuje makroobjektiv 70/2.8