I posledně jsem se tu zastavil nad snímkem, který "překračoval pravidla" krajinářské fotografie. Další to snímek z naší galerie je též takového druhu. Jeho autor je nám zatím neznámý, do Galerie poslal zatím jen dvě fotky, obě velmi zajímavé.
Snímek se jmenuje Silnice 124. Zajímavá je jeho kompozice. Levý horní roh je velmi tmavý, těžký, a také cedule je umístěna velmi vlevo, mimo onu ideální svislou linii v třetině formátu. Jenže zbytek obrazu je velmi plochý.


Ploché partie vpravo jsou v rovnováze s výrazným motivem cedule a tmavým těžkým mrakem. Říkám tomu "efekt páky". Jakmile máte páku, tak ji taky vyvážíte, když ji posadíte na zvratný bod velmi asymetricky. K tomu efektu došlo.
Pozoruhodná je i barevnost snímku. Zřejmě tu došlo k velmi výraznému posílení "červených", anebo k selektivnímu posílení květů - posílením červeného kanálu. To se těžko posoudí na zmenšené variantě fotografie. Je to ale jedno, tohle je výtvarná fotka, velmi působivá, originální, úderná. A jestli vznikla tak či onak je vcelku lhostejné, hlavně, že je.